Vespa sprint 80cc loopt zwaar

Goeiedag
Ik heb me nokkenas vandaag vervangen maar mijn scooter trekt heel slecht op maar hoe het komt weet ik niet als ik dus met me scooter ga rijden lijkt het net alsof ik met 6 man op de scooter zit weet miss iemand het probleem dit zijn de dingen die we al gecontroleerd hebben

Rollen vervangen / lichter gemaakt
Carburateur schoongemaakt
Grotere sproeier erin gezet
Luchtfilter element vervangen
Koppeling gecheckt of de trekveren er nog in zaten of miss kapot waren

Dat was het toen we de nokkenas erop hebben gezet is de lager vernieuwt en de nokkenastandwiel vervangen en alles is goed terug gezet ? Weet iemand dit misschien want ik ben er helemaal doorheen met me opties
 
Advertisement - register to remove this

starten Ok.... Maar als de Distributie maar 1 tand verkeerd staat , loopt die beroerd.
Ja oke dat klopt maar hij is zeker 80
Keer gecheckt of die op tijd stond en dat was het maar ja als je gas geeft hoor je moeit en daarna door trekken op de standaard en ga ik rijden dan hoor je even die moeit weer en hoor je hem ze moeite doen maar het lijkt dan alsof die 6 man vooruit moet trekken
 
Kleppen goed? Setup? Deed die het eerder wel gewoon goed? Ik weet dat je een meerdere topics hebt, maar hier staat maar de helft.
 
De kleppen staan goed ja ja klopt me setup is iets aangepast sproeier 1 maatje groter rollen 2 g lichter omdat we dacht dat het daar aan lag maar nee dus er gaan weer 8,5 in en dan weer verder zoeken want miss had brute-force toch gelijk dat die niet op tijd staat
 
er staan 2 Markeringen op het Vliegwiel , vaak onduidelijk , belangrijk is dat je de letter T van Timing aanhoud , en niet de letter I , van Ignition , wat bij sommige merken onduidelijk aangegeven word .
Tevens opletten dat de ketting er op word gezet , van af de krukas naar Nokkenas tandwiel , en niet via de kant van de spanner , daarna de motor ronddraaien richting de spanner , zodat deze vanzelf spant. anders heb je grote kans dat de Timing 1 of 2 tanden door schiet .
 
er staan 2 Markeringen op het Vliegwiel , vaak onduidelijk , belangrijk is dat je de letter T van Timing aanhoud , en niet de letter I , van Ignition , wat bij sommige merken onduidelijk aangegeven word .
Tevens opletten dat de ketting er op word gezet , van af de krukas naar Nokkenas tandwiel , en niet via de kant van de spanner , daarna de motor ronddraaien richting de spanner , zodat deze vanzelf spant. anders heb je grote kans dat de Timing 1 of 2 tanden door schiet .
Dankjewel voor de uitleg morgen gaan we er weer aan verder en daar gaan we gelijk naar kijken
 
er staan 2 Markeringen op het Vliegwiel , vaak onduidelijk , belangrijk is dat je de letter T van Timing aanhoud , en niet de letter I , van Ignition , wat bij sommige merken onduidelijk aangegeven word .
Tevens opletten dat de ketting er op word gezet , van af de krukas naar Nokkenas tandwiel , en niet via de kant van de spanner , daarna de motor ronddraaien richting de spanner , zodat deze vanzelf spant. anders heb je grote kans dat de Timing 1 of 2 tanden door schiet .
Bij Vespa 4T en 2T. Hierbij moet je dan 2T pakken wanneer je 2 kleppen hebt, en 4T bij 4 kleppen. Ook niet heel duidelijk!
 
Waarop loopt die zwaar? Op de motor zelf? Of als je de scooter laat uitrollen?

Zelf had ik een niet zo`n best achterwiel lager erin zitten..
 
Back
Top