MrMikeYT

Member
Hallo iedereen, ik heb een vraag over mijn Vespa Sprint, ik heb sindskort een 80cc cilinder gemonteerd en sinds deze erop zit knalt m'n jamarcol uitlaat.
Hiervoor had ik een 72cc en deze pofde niet, ik wil het poffen weg hebben want ik ga meer opvallen hierdoor en kunnen ze wel eens aardig ver erop in gaan bij een controle.

Ik heb al grotere en kleinere sproeier geprobeerd maar dat helpt niets, gebruik nu Sproeier 86.

Specs.
Vespa Sprint 2016 CARB.
80cc Top Performances.
Malossi Nokkenas.
Malossi Multivar. (7,2Gram rollen, Witte drukveer)
Malossi 15/55 Vertandingen.
Malossi Torque Driver.
Malossi Fly Clutch (witte trekveren)(Heeft waarschijnlijk niks met poffen te maken)
Malossi X-Belt.
Polini Luchtfilter element(Malossi was toen uitverkocht vandaar)
Jamarcol uitlaat. (Wat ik al zei met de 72cc had ik geen pofjes dus waarom wel met de 80cc?)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen hiermee.
 
Advertisement - register to remove this

Pofjes zijn wat ze noemen ... Pops en Bang`s...
Komt door je Jamarcol uitlaat , is een geheel open Systeem.
Je kan proberen een kleinere sproeier , als dat niet werkt een andere uitlaat die meer gedempt is .

Ps ... Heb je die vernauwings ring in de uitlaatbocht opgeboort of verwijderd ?
 
Pofjes zijn wat ze noemen ... Pops en Bang`s...
Komt door je Jamarcol uitlaat , is een geheel open Systeem.
Je kan proberen een kleinere sproeier , als dat niet werkt een andere uitlaat die meer gedempt is .

Ps ... Heb je die vernauwings ring in de uitlaatbocht opgeboort of verwijderd
Die vernauwingsring is eruit ja, maar met mn 72cc had ik hier totaal geen last van en met 80cc opeens wel, sproeier ook al verwisseld, doet niks. ga alleen maar mn trekkracht verliezen
 
Ik rijd zelf ook met een Jamarcol uitlaat op mijn 4-takt , en maakte toch wat te veel herrie naar mijn zin , tevens reed de Scooter 3 Km / U zachter .
Ik heb het volgende gedaan , Heb in de Supermarkt van dat Grove RVS staalwol gehaalt , waar je Pannen goed mee kan schoon schrobben .
Decibel killer eruit gehaald , 2 Bollen in de uitlaat gepropt , Killer er weer in .
Scooter klinkt nu zachter , en topsnelheid is weer terug , trekkracht valt moeilijk te zeggen .
 
Ik rijd zelf ook met een Jamarcol uitlaat op mijn 4-takt , en maakte toch wat te veel herrie naar mijn zin , tevens reed de Scooter 3 Km / U zachter .
Ik heb het volgende gedaan , Heb in de Supermarkt van dat Grove RVS staalwol gehaalt , waar je Pannen goed mee kan schoon schrobben .
Decibel killer eruit gehaald , 2 Bollen in de uitlaat gepropt , Killer er weer in .
Scooter klinkt nu zachter , en topsnelheid is weer terug , trekkracht valt moeilijk te zeggen .
Een gevalletje, als het werkt is het niet dom
 
Ik rijd zelf ook met een Jamarcol uitlaat op mijn 4-takt , en maakte toch wat te veel herrie naar mijn zin , tevens reed de Scooter 3 Km / U zachter .
Ik heb het volgende gedaan , Heb in de Supermarkt van dat Grove RVS staalwol gehaalt , waar je Pannen goed mee kan schoon schrobben .
Decibel killer eruit gehaald , 2 Bollen in de uitlaat gepropt , Killer er weer in .
Scooter klinkt nu zachter , en topsnelheid is weer terug , trekkracht valt moeilijk te zeggen .
ahhh, ik had ook staalwol alleen als ik begrenzd ga rijden wordt het allemaal rood gloeiend heet...
Post automatically merged:

Uitlaat werd mij geadviseerd om op 0.15 te zetten ivm met warmte aan die kant. Inlaat 0.10
ahh ik had nog eens gekeken en volgens malossi is beide 0.10 het best...
 
Back
Top