Vespa Sprint 50cc 2v naar 4v

vandijkbv

New Member
Beste forumleden,

Ik ben van plan mijn Vespa Sprint 2v naar 4v te laten ombouwen in voorbereiding op het monteren van 80cc, omdat ik hoorde dat je met de 2v kabel boom op een 4v blok meer vermogen eruit kan halen. Nu ben ik opzoek naar een firma of persoon die dit kan monteren voor mij en wellicht ook gelijk de 80cc d’r in zet. Graag hoor ik jullie advies!
 
Advertisement - register to remove this

omdat ik hoorde dat je met de 2v kabel boom op een 4v blok meer vermogen eruit kan halen.
Ik heb geen ervaring met tunen maar dat moet je me even uitleggen want dit snap ik niet.
Ik snap niet dat een andere kabelboom voor vermogenstoename zou moeten zorgen.
Ben wel nieuwsgierig waarom.

Dat van die 4V cilinderkop kan ik enigermate wel begrijpen als er geen goeie 80cc cilinderkop bij de aan te schaffen 80cc leverbaar is.
Maar als dit laatste zo is, zou ik deze cilinder al niet willen.
Een 80cc cilinderkop heeft, naar ik aanneem, niet alleen grotere kleppen voor een betere vulling van het grotere volume van de cilinder maar ook een grotere verbrandingsruimte om de compressie niet de pan te laten uitrijzen.

Want je gaat nu een veel groter volume (80cc) in een even grote ruimte persen dan de 50cc zou doen.
Dit resulteert is een compressietoename wat niet altijd gunstig is.

Nogmaals ik ben geen tuner maar wil wel leren.
 
Door de 2V kabelboom te laten zitten kan hij meer toeren maken omdat bij de 4V kabelboom alles geregeld word door de ecu en bij de 2v niet die werkt met een cdi
Post automatically merged:

Beste forumleden,

Ik ben van plan mijn Vespa Sprint 2v naar 4v te laten ombouwen in voorbereiding op het monteren van 80cc, omdat ik hoorde dat je met de 2v kabel boom op een 4v blok meer vermogen eruit kan halen. Nu ben ik opzoek naar een firma of persoon die dit kan monteren voor mij en wellicht ook gelijk de 80cc d’r in zet. Graag hoor ik jullie advies!