Vespa sprint 50 4t stotteren en inhouden carburateur

Hugovbenthem

New Member
Hallo,
Ik heb zojuist mijn carburateur gereinigd en weer in elkaar gezet. Nu heb ik hem weer terug gezet, maar komt hij niet boven 25 km/h als top, normaal is het 55 km/h. Hij komt niet hoog in de toeren meer, hij houd in met de toeren. En hij loopt heel onregelmatig stationair. Kan het misschien liggen aan dat ik iets verkeerd heb teruggeplaatst in de carburateur? Of dat ik iets te hard heb aangedraad?

Ik heb de stationair schroef en luchtschroef al geprobeerd. Daarnaast ook met remreiniger gestart, daar heb ik alsnog hetzelfde probleem.

Waar kan het nog meer aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Met wat heb je em gereinigd? En het beste zou ik niet gaan kloten met remreiniger, en zeker niet met scooters in zo’n redelijke prijsklasse. Alles loopt er uiteindelijk stuk van. Check ff of je benzine slang er goed op zit, ik gok zelf een knik in je slang. En heb je alles goed aangesloten op je carb?
 
Ik heb hem gereinigd met een supersonische reiniger speciaal voor carburateurs, die heb ik geleend van een vriend. Alles zit goed aangesloten. Nog een keer gecheckt, kan het iets zijn in de carburateur dat verkeerd kan zitten? Zitten ook geen knikken in de slangen.
 
Ik heb hem gereinigd met een supersonische reiniger speciaal voor carburateurs, die heb ik geleend van een vriend. Alles zit goed aangesloten. Nog een keer gecheckt, kan het iets zijn in de carburateur dat verkeerd kan zitten? Zitten ook geen knikken in de slangen.
Ik zou em dan nog is ff uit elkaar trekken, vlotterbak ff checken, die moet “Los” op en neer kunnen bewegen. Als deze dus niet goed zit gemonteerd dan heeft deze meer kracht nodig om op en neer te gaan, maar hij moet geen weerstand hebben, als jij je carb op de kop houd hoort je vlotterbak mee te gaan en zelfde geld voor als je em dan weer omdraait.
 
Back
Top