Vespa sprint 4takt valt steeds uit

Tacorn

New Member
Een paar dagen geleden reed ik naar huis toen plotseling mijn scooter motorisch uitviel tijdens het rijden. Licht en al deed het nog wel maar hij wilde niet meer electrisch starten. Gelukkig ging die weer aan met de kickstarter. Maar nog geen 100 meter verder en hij viel weer uit tijdens het rijden. Weer wilde hij niet electrische starten en deze keer moest ik gas geven met de kickstart om hem aan te krijgen. Maar toen ik deze keer weg wilde rijden viel die direct uit bij nadat ik gas gaf en toen ging hij gewoon niet meer aan zowel electrisch als met de kickstarter. :( dus heb ik het helemaal naar huis geduwd gelukkig was het nog maar een kort stukje :)

Nu zit ik met dit probleem. Als hij op de standaard zit kan ie gewoon electrisch starten ook kan die gewoon vol gas geven op de standaard zonder dat ie uitvalt. Maar zodra ik hem van de standaard haalt valt hij gelijk uit en gaat ie niet meer aan. Met geluk blijft hij aan, als hij van de standaard wordt gehaald. Maar zodra ik er dan vervolgens erop wil gaan zitten valt ie ook uit en wilt ie ook niet meer starten. En als ik heel veel geluk hebt, dus dat hij aanblijft nadat ik het van de standaard heb gehaald en ik erop zit, dan valt hij ook nog eens, direct na het gas geven, uit.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ben niet zo'n expert op dat gebied.
 
Advertisement - register to remove this

Tacorn said:
Ben niet zo'n expert op dat gebied.

Wij ook niet, op afstand helpen, zonder de scooter te kennen of te zien, is altijd een gok.

Maar zoals je het probleem omschrijft lijkt het een elektrisch probleem.

Kan een breuk zijn in de bedrading, een connector die los zit of een draad die ergens tussen gekneld raakt als je de scooter van de standaard neemt.
 
Vaak zit er een schakelaar bij de standaard.
Dit is een (extra) beveiliging, zodat er niet gestart kan worden wanneer de scooter op de standaard staat.
De scooter kan immers ook niet gestart worden wanneer de rem/remmen niet aangetrokken word/worden.
Bij jouw werkt dit waarschijnlijk averechts.
Oorzaken kunnen de volgende zijn:
1: Vuil.
2: Oxidatie.
3: Defecte schakelaar.
Check ook even of de polen van de accu niet los zitten en of deze goed contact maken (niet geschoten is altijd mis)
De foto van de schakelaar is ter illustratie.
Succes.....................51073
 
Hey,

Sorry voor het wat laat reageren. Dankjewel voor jullie tips! Omdat ik bang was dat ik iets verkeerd zou doen als ik aan mijn scooter zat te werken had ik het gewoon naar de garage gebracht. Hun zeiden dat er iets mis was met me ontsteking en hadden het gefixt.

Nogmaals, bedankt voor jullie tips!
 
Back
Top