Vespa sprint 4t4v caburateur probleem?

Trvw

New Member
Beste,
Ik heb nu ongeveer een maand geleden een vespa sprintje gehaald (4v model uit 2017 met 13000km 50cc) en tot en met gisteren 0 problemen gehad. Nu start hij niet meer tenzij ik de bougie eruit haal en afdroog (deze zit vol met benzine), maar na een halve dag kapt hij er weer mee. Ook zit er een beetje benzine in de luchtfilter. Estart en kick werken beide niet.

Olie is vervangen, sproeier 72, 6.4g rollen, aan de afstelling ligt het niet want hij blaast gewoon 85 teller.
 
Advertisement - register to remove this

Dan is sproeier 72 wel klein.
Als e-start en kick niet werken , hoe start je hem dan ?
Kijk je carburateur eens na (schoonmaken) , misschien blijft je vlotter of naald hangen.
Let ook op dat er benzine in je carter kan lopen.
 
Doet ook denken aan een choke die de hele tijd werkt. De vierklepper heeft een electronisch geregelde choke, waarbij een luchttoevoer op meer of minder wordt gezet. Misschien loopt ie daarom goed met een kleine sproeier??
Een lekkende inlaatklep, of uitlaatklep, kan in het begin ook tot klachten van zeer slecht/niet starten leiden, ook al loopt ie dan nog redelijk.
 
vlotternaald zoals @Broos al zegt, anders vacuümleiding van benzinekraan vol benzine (dus kraan lekt naar vacuüm)
Ik ga zo even kijken uit m'n werk dan kom ik erop terug!
Post automatically merged:

Doet ook denken aan een choke die de hele tijd werkt. De vierklepper heeft een electronisch geregelde choke, waarbij een luchttoevoer op meer of minder wordt gezet. Misschien loopt ie daarom goed met een kleine sproeier??
Een lekkende inlaatklep, of uitlaatklep, kan in het begin ook tot klachten van zeer slecht/niet starten leiden, ook al loopt ie dan nog redelijk.
Maar sproeier 72 is standaard toch? Bij aankoop zat er namelijk 70 in.
 
72 is standaard inderdaad.
Kijk hieronder eens naar. Het filter van de luchttoevoer zou verstopt kunnen zijn......


The carburettor features a solenoid valve "A" that,
via an ECU, manages an extra flow of air.
It is connected to the carburettor via flexible pipes
as shown in the figure.
The valve is placed under the helmet compartment
as shown in the picture.
Pipe "B" is coupled to a filter placed inside the
body. The solenoid filter should be cleaned according
to the kilometres travelled as instructed in
the scheduled maintenance chart.
1681818201293.png
1681818359584.png
 
Zwarte bougie was bij mij de choke, deze staat dan std te rijk omdat deze naald ingetrokken blijft. Controleer/meet de voltage aanvoer.
 
Nog een correctie op mijn reactie #7:
De 4 klepper heeft ongeveer dezelfde choke als de andere versies, zoals simsa hierboven beschrijft.
In #7 staat een extra lucht voorziening voor de carburateur beschreven, die door de ECU wordt gestuurd.
Onduidelijk wat de aansturing bepaald. Er staat een tabel in de handleiding die slaat op de SAS, maar er moet waarschijnlijk SIS staan, omdat er toerental, temperatuur en dutycycle( voor de solenide) een rol spelen
 
Ben net naar mn scooter gegaan en hij startte nu wel gewoon weer in 1x. Luchtfilter gecheckt en geen benzine erin, dus kan t zijn dat hij gewoon teveel benzine krijgt tijdens het rijden op een een of andere manier?
 
Back
Top