This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vespa sprint 4t4v 80cc probleem

Heb je de hoogte ook daadwerkelijk getest met een slangetje ? Anders blijft het giswerk . Als de vlotternaald goed afsluit kan er haast geen benzine overlopen. En het beugeltje van de naald zit ook om het lipje van de vlotter heen ?
 
Helaas heeft mijn scooter sinds dit probleem stil gestaan vanwege persoonlijke omstandigheden, zit nog steeds met dit probleem ik krijg hem wel gestart alleen als ik rijdt en hem uit laat vallen wilt hij daarna niet meer starten en hij valt ook af en toe uit tijdens het rijden… iemand die er raad mee weet?
Post automatically merged:

@trabiarie @Super8 @Sparky @danzl nogmaals bedankt voor de hulp destijds!
 
Als de benzine nog steeds uit de carb stroomt , het lucht filter in , wil dit toch zeggen , dat : of de vlotternaald niet afdicht , niveau van benz te hoog is , of vlotter is lek . Heb je als eens getest , met een doorzichtig slangetje , op de vlotterkamer aftap , peil moet dan 3-5 mm onder de rand
komen .
 
Jaa zeker heb ik gedaan die waardes bleken te kloppen.. had er een nieuwe accu in gezet en deze is nu helemaal leeg weer
 
had er een nieuwe accu in gezet en deze is nu helemaal leeg weer
Leeg door het starten ? Of wordt hij niet opgeladen als de motor loopt , dit kun je meten ,over de accu polen , bij versneld stationair draaien , tussen 14/15 v En loopt de benz nog steeds het luchtfilter in , als je start ?
 
Leeg door het starten ? Of wordt hij niet opgeladen als de motor loopt , dit kun je meten ,over de accu polen , bij versneld stationair draaien , tussen 14/15 v En loopt de benz nog steeds het luchtfilter in , als je start ?
Wordt niet opgeladen helaas.. dus denk spanningsregelaar of dynamo? Ja komt nog steeds door luchtfilter en wil niet starten als die erop zir
 
Wordt niet opgeladen helaas.. dus denk spanningsregelaar of dynamo?
Kan één van de twee zijn , of beide , of er is een breuk ( slecht contact ) in de bedrading tussen stator en regelaar.
Ja komt nog steeds door luchtfilter
Dat kan haast niet anders , dan dat de vlotter naald niet afdicht , of hij moet terug blazen , wat zou betekenen , dat je een lekke inlaat klep hebt , of het spul niet op tijd staat , maar dat moet je merken , aan het starten en lopen van de motor.
Wat je nog kan testen , is een kleine trechter nemen , en deze op je benz slang te zetten , dan vullen met benzine , en kijken of het uit de inlaat loopt , met de benz kraan gaat dit niet , omdat die dicht gaat als de motor stopt .