Vespa sprint 4t 3v 2022 rijd slecht

Lucavdwielen

New Member
Hallo,

Mijn Vespa sprint 4T 3V van van vorig jaar viel net opeens uit. Ik reed 50 op de teller toen opeens het motorlampje aanging en de motor kracht verloor, toen ben ik naar de zijkant van de weg gereden en toen ik stilstond viel de motor helemaal uit. De electronica bleef wel aan en de motor startte gelijk opnieuw. Stationair blijft de scooter gewoon lopen maar als ik ga rijden trekt hij heel langzaam op en valt hij binnen 10 seconden uit. Ik heb er nu 7000km op zitten en heb pas bij 8000 weer onderhoud nodig, aan de accu ligt het volgensmij ook niet. Wel heb ik hem begin dit jaar om laten bouwen van snor naar brom, wellicht dat het iets met de ecu is? Hopelijk kunnen jullie mij meer helpen/informeren. Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Heb dit probleem ook zo ongeveer met mijn piaggio zip 4t 3v iget, valt alleen niet uit. De snelheid verlaagd aanzienlijk en trekt even later weer normaal op, motormanagement lampje begint hierna ook te branden maar gaat na een kwartiertje ongeveer weer uit.
 
Wij hebben dat bij carburateur versies gehad, inhouden en niet vooruit te branden.
We dachten eerst aan tankontluchting, maar zonder dorp gebeurde dat ook.
Het deed zich voor bij warme motor.
Toen de kleppen gesteld en daarna was het over
Maar als hij van vorig jaar is dan heb je toch nog garantie ?
 
kleppen verstellen zou het inderdaad kunnen zijn bij mij, er staat nu bijna 4k op me teller en de laatste keer dat de kleppen versteld waren was rond de 1000 kilometers.
 
Back
Top