Vespa sprint 4t 2v afstelling

Ik heb dus een vespa sprint 4t 2v 2017 en ik heb laats besloten om hem te afstellen en het lukt niet zo goed allemaal.
Laats al omgekeurd naar gelen kenteken aangezien nieuwe regelgeving volgend jaar dus geen snor tuning.

Eerst had ik orginele variateur en orginele koppeling met 8,4gr rolletjes van bando en ging hij met de ducati grijs 67km op de teller
Toen heb ik er een malossi variateur ingezet met 6,1 gr malossi rolletjes en een mhr delta clutch system,
En tot mijn verbazing ging ik niet sneller dan 60 op de teller en de optrek ging iets soepeler maar dat leek meer door de witte drukveer dan door de delta system,
wel veel overtoeren dus heb ik maar 7,2gr malossi rolletjes erin gedaan en lijkt geen overtoeren te maken maar alsnog komt hij niet verder als 64km op de teller.
met mijn koppeling een beetje gespeeld en rode drukveren erin gezet wat natuurlijk veel te strak was, (niet goed mijn onderzoek gedaan) dus maar weer de witte erin gezet,
nu is mijn vraag hoe ik de hoogste top kan behalen, sproeier heb ik niet veranderd zit volgensmij standaart een 75 in, iemand tips wat ik kan proberen? ik zat te denken misschien een groene drukveer met combinatie van weer die 6,1gr rolletjes en misschien een sproeier 78/80, ook wil ik mijn toeren hoger maken zodat ik wat strakkere trekveertjes erin kan doen maar weet niet hoe en of dat wel kan, 80cc erop gooien word hem voorlopig nog niet, ik wil graag 75 op de teller halen
Voor de duidelikheid mijn setup nu is
Sproeier 75
Malossi delta system witte trekveertjes
Malossi variateur 7,2 gr rolletjes
orginele v-snaar
orginele luchtfilter
en gaat rond de 62/64 km op teller
 
Advertisement - register to remove this

Sws iets grotere sproeier er in, zelf heb ik 84 erin met dezelfde specs.
Groene druk veer is te zwaar, heeft geen zin om te proberen.
Rest van je afstelling is goed, en veel meer valt niet te te halen. Heb zelf dezelfde setup ongeveer en ook 65 teller.
 
Sws iets grotere sproeier er in, zelf heb ik 84 erin met dezelfde specs.
Groene druk veer is te zwaar, heeft geen zin om te proberen.
Rest van je afstelling is goed, en veel meer valt niet te te halen. Heb zelf dezelfde setup ongeveer en ook 65 teller.
84 is wel een beetje te groot toch? Verder weet ik dat je niet de 80 kan halen met een 50cc maarja wel apart dat het met die orginele variateur de top hoger lag
 
84 is wel een beetje te groot toch? Verder weet ik dat je niet de 80 kan halen met een 50cc maarja wel apart dat het met die orginele variateur de top hoger lag
Variateur is niet perse meer snelheid, wel beter toeren verloop.
Heb je verder geen dipjes? Hogere snelheid kan ook met de verse v snaar te maken hebben of de originele vario bus die 1 mm groter is of de sproeier.
60-65 km mag je dik tevreden mee zijn met 50cc.
 
Variateur is niet perse meer snelheid, wel beter toeren verloop.
Heb je verder geen dipjes? Hogere snelheid kan ook met de verse v snaar te maken hebben of de originele vario bus die 1 mm groter is of de sproeier.
60-65 km mag je dik tevreden mee zijn met 50cc.
Geen dipjes, toeren verloop lijkt wel iets beter, v snaar is vers vers, bus zou ik niet weten heb gewoon die van de malossi variateurset gebruikt,hiervoor had ik een zip nog nooit aangeraakt of onderhoud gedaan en ging makkelijk naar 70 vandaar dat ik beetje confused ben hoe ik zoveel geld in dese sprint stop maar toch niet sneller dan de zip gaat, maarja vespa sprint is ook veel zwaarder en de zip was een 4klepper
Post automatically merged:

Komt de Vsnaar helemaal bovenin in de Vario ?
Zet eens strepen met een Viltstift op de schijven , ga dan rijden , daarna kan je zien hoe ver de snaar Boven in komt .
dus boven in de vario streep zetten en dan geeft het af op de v snaar ofzo?
 
Zet met een Viltstift verticale strepen op de schijven van de Vario , als je gaat rijden slijt / veegt de snaar de inkt weg die hij raakt , dus je kan zien hoe hoog de snaar komt .
Controleer tevens of het onderste schuine gedeelte van de tand van de Vsnaar ( smalste gedeelte ) gelijkt ligt aan het einde van de Variobus
 
Zet met een Viltstift verticale strepen op de schijven van de Vario , als je gaat rijden slijt / veegt de snaar de inkt weg die hij raakt , dus je kan zien hoe hoog de snaar komt .
Controleer tevens of het onderste schuine gedeelte van de tand van de Vsnaar ( smalste gedeelte ) gelijkt ligt aan het einde van de Variobus
isgoed man bedankt, ik ga het in de middag effe proberen ik laat je weten
 
Zet met een Viltstift verticale strepen op de schijven van de Vario , als je gaat rijden slijt / veegt de snaar de inkt weg die hij raakt , dus je kan zien hoe hoog de snaar komt .
Controleer tevens of het onderste schuine gedeelte van de tand van de Vsnaar ( smalste gedeelte ) gelijkt ligt aan het einde van de Variobus
Zet met een Viltstift verticale strepen op de schijven van de Vario , als je gaat rijden slijt / veegt de snaar de inkt weg die hij raakt , dus je kan zien hoe hoog de snaar komt .
Controleer tevens of het onderste schuine gedeelte van de tand van de Vsnaar ( smalste gedeelte ) gelijkt ligt aan het einde van de Variobus
Carterkap is open ff die streep gemaakt nu ff dicht maken en rondje rijden en weer open ik stuur je dadelijk het resultaat
Post automatically merged:

Zet met een Viltstift verticale strepen op de schijven van de Vario , als je gaat rijden slijt / veegt de snaar de inkt weg die hij raakt , dus je kan zien hoe hoog de snaar komt .
Controleer tevens of het onderste schuine gedeelte van de tand van de Vsnaar ( smalste gedeelte ) gelijkt ligt aan het einde van de Variobus
Ben ik weer, streepje is hellemaal weg tot het einde je ziet alleen nog het stipje, dit is dus goed toch? Tevens was het wel geen permanente stift die had ik niet liggen. En de tand van de v snaar lijkt goed te zitten op de variobus, ik zat er wel aan te denken een malossi v snaar te monteren en kijken hoe die dan werkt, die is wel 5 mm breder dus zou ik misschien een shimring voor moeten gebruiken, denk je dat dat een hogere top/ betere trekkracht zal leveren?
 

Attachments

  • 0B66C86B-50DA-48E6-AA38-2EECCB8D7C8E.jpeg
    0B66C86B-50DA-48E6-AA38-2EECCB8D7C8E.jpeg
    308.9 KB · Views: 31
  • 813E281C-D705-49F3-9EE3-FE9F61E3A062.jpeg
    813E281C-D705-49F3-9EE3-FE9F61E3A062.jpeg
    438.6 KB · Views: 31
  • 6C36354F-2BE7-4BEF-ACC1-A396244B96FA.jpeg
    6C36354F-2BE7-4BEF-ACC1-A396244B96FA.jpeg
    126.2 KB · Views: 27
Last edited:
dat met de drukveer weet ik zo niet....
maar het gaat om de graden van de tanden..zeg maar.

zoals al aangegeven... voor betere trek echt zorgen dat de tanden gelijk liggen met eind variobus.

maar heel veel meer ga je er denk ik niet uittrekken hoor...
 
dat met de drukveer weet ik zo niet....
maar het gaat om de graden van de tanden..zeg maar.

zoals al aangegeven... voor betere trek echt zorgen dat de tanden gelijk liggen met eind variobus.

maar heel veel meer ga je er denk ik niet uittrekken hoor...
Die malossi v snaar is 5mm breder moet ik dan 5mm shimring achter de variobus doen?
 
5mm is denk ik wel veel... maar idd. dan zou je dat moeten op/uitvullen.
anders komt je snaar niet onder in de vario en achter niet helemaal boven in de koppeling.
waardoor je een waardeloze start krijgt.
 
5mm is denk ik wel veel... maar idd. dan zou je dat moeten op/uitvullen.
anders komt je snaar niet onder in de vario en achter niet helemaal boven in de koppeling.
waardoor je een waardeloze start krijgt.
Hij staat nu perfect zoals je kan zien op de fotos hierboven en als die van malossi 5 mm breder is lijkt het mij logich om een shimring van 5mm te gebruiken maarja zou ik gewoon moeten uitproberen, ik had gehoord dat malossi ze zelf maakt? Opvulring ofzo noemen ze dat?
 
kan dus niet zo goed zien op de foto hoe ie bij de variobus ligt.
lijkt me ook logisch om dan 5mm op te vulllen... vind het alleen best een flink stuk.
ik heb verder geen idee of Malossi die zelf maakt.
volgens mij worden die dingen vanalles genoemd.. ik heb er een carrosseriering tussen zitten.
werkt ook perfect maar klinkt niet zo luxe.
 
kan dus niet zo goed zien op de foto hoe ie bij de variobus ligt.
lijkt me ook logisch om dan 5mm op te vulllen... vind het alleen best een flink stuk.
ik heb verder geen idee of Malossi die zelf maakt.
volgens mij worden die dingen vanalles genoemd.. ik heb er een carrosseriering tussen zitten.
werkt ook perfect maar klinkt niet zo luxe.
Isgoed top man bedankt
 
Back
Top