EternalHayd

New Member
Hey broeders, had een paar vragen.

Ik zit nog niet zo lang in de scooterwereld en weet ook nog niet so heel veel van scooters af alleen ik heb dus een 2takt vespa sprint gevonden in hele nette staat voor een mooie prijsje. Nou ben ik enorm geïnteresseerd alleen vroeg ik me af of dit te begrenzen is en of dit dan ook slecht is voor de scooter of of dat geen probleem zou zijn. Ik woon centrum Amsterdam dus ik wil liever geen problemen op rollerbank dus als ik de scooter zou halen wil ik wel zeker weten dat ik hem kan begrenzen zodat ik op de rollerbank een toegestane snelheid kan. Ik heb het over een begrenzer die ik tijdens het rijden ook uit kan zetten, dus geen permanente begrenze. Tot slot vroeg ik me af of 2takt toegestaan is in milleuzones, ik dacht van wel maar op internet staat als enige eis dat je scooter jonger moet zijn dan 10 jaar, en dat is deze scooter ook.

groetjes,

H.
 
Advertisement - register to remove this

Voor zover ik heb gehoord(!), is een 2-takt veel lastiger te begrenzen zonder dat je dit goed merkt. Bij 4-takt gaat het een stuk makkelijker en merk je het ook minder. Ik neem verder aan dat politie en al helemaal in centrum Amsterdam, regelmatig controles uitvoeren en dus ook wel redelijk goed kunnen horen wanneer iets begrensd is bij een 2-takt. Al is het misschien zo dat ze dat niet meer weten aangezien die er bijna niet meer rijden. :p

2-takt is gewoon toegestaan in milieuzones, als hij maar na 2011 op kenteken is gezet (volgens mij).
 
Back
Top