Vespa Sprint 2018 iget stuurt raar

Hallo,

Ik heb (1e eigenaar) een vespa sprint Iget uit 2018 met ongeveer 15.000 op de teller. nu merk ik dat de scooter opeens erg zwaar stuurt of dat het sturen niet soepel gaat... soms doet die dit een week lang en daarna opeens niet meer. ik heb onderhoud altijd laten doen bij een scooterzaak en verder niet zelf aan de scooter lopen prutsen.

heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe het opgelost kan worden? of iemand met de zelfde problemen?

gr Pieter
 
Advertisement - register to remove this

Als de kogellagers van het balhoofd uit de kooi liggen dan gaan ze balhoofd speling creëren of alles gaat juist heel stroef.
Niet verkeerd bedoelt, maar volgens mij ben je een echte leek op het gebied van sleutelen aan brommers?
Ik raad je dan toch aan even te wachten tot de monteur terug is of een andere te zoeken.
Dat is beter dan zelf eraan gaan lopen prutsen zonder kennis.
 
Als de kogellagers van het balhoofd uit de kooi liggen dan gaan ze balhoofd speling creëren of alles gaat juist heel stroef.
Niet verkeerd bedoelt, maar volgens mij ben je een echte leek op het gebied van sleutelen aan brommers?
Ik raad je dan toch aan even te wachten tot de monteur terug is of een andere te zoeken.
Dat is beter dan zelf eraan gaan lopen prutsen zonder kennis.
Aah dat zou het dan wel kunne zijn, dan laat ik er wel naar kijken als die terug is, in ieder geval bedankt!
 
Speling zou je trouwens wel redelijk makkelijk kunnen controleren.
Scooter op de bokstandaard.
Voorkant van de scooter optillen en dan aan de voorvork voelen voor speling.
 
Back
Top