Vespa sprint 2017 LED koplamp gaat steeds kapot

Cero_emp1re

New Member
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Vespa sprint van bj 2017. Ik wou deze wat mooier maken door de verlichting te vervangen. Dus ik heb een orginele vespa led koplamp gekocht, power 1 achterlicht, achter knipper licht en knipperlicht voor.

Situatie: mij koplamp was een halogeen deze heb ik veranderd voor een LED koplamp volgens internet was dit mogelijk, echter moest ik wel een connector maken. Deze heb ik tegelijk met de power 1 knipperlicht voor vervangen. Moest de bedrading wel direct aansluiten op de contact. Dus dit ook gedaan. Lampen werkte perfect, bij contact gingen de dagrij verlichting van de knipperlicht aan en ook de led koplamp. Ongeveer 2 weken later heb ik de achterlichten en knipperlicht vervangen voor de power1 lampen. Deze waren plug and play, dus zo gezegd zo gedaan. Deze werkte ook meteen, contact aan dagrij verlichting van de achterknipper en achter lichten gingen aan. Na ongeveer 2 a 3 dagen gereden te hebben werkte mijn LED koplamp niet meer, de achterknipper lichten en achterlicht gingen niet meer aan als de contact aan stond, ook als de motor draaide ging de dagrij verlichting van achterknipper licht niet aan (remlichten gingen wel aan). Heel de achter kant (lampen) gedemonteerd en opnieuw ingeplugd, ze deden op een of andere reden weer. 1 probleem opgelost.
Nu naar de koplamp, de kabels gecontroleerd waar onder ook de connector die ik moest maken maar helaas. LED koplamp en grootlicht werkte beide niet (aangesloten). De koplamp gedemonteerd, heb vervolgens de koplamp bedrading tegen de polen van een accu aangehouden om uit te sluiten of het aan mijn bedrading lag of aan de koplamp. Resultaat - kabel en + kabel op de accu gehouden gebeurde niks, - kabel en grootlicht kabel (+) op de accu gehouden de groot licht brandde. Ik ging er vanuit dat ik mijn connector niet goed heb gemaakt of dat deze is losgeraakt. Ik een nieuwe connector gemaakt (3 polig super seal connector) deze weer tegen de polen van de accu gehouden helaas werkte het niet. Lamp dus kapot, dus maar een nieuwe koplamp gekocht. De nieuwe koplamp is binnen gekomen deze gecontroleerd op de accu - + polen de LED ging aan. Deze gemonteerd alles leek weer goed te doen. Een stukje gereden ongeveer 15 a 20 min. Ik kijken en ik zie dat de lamp het weer niet doen en ook de achterknipper en achter licht, zelfde situatie als hier boven beschreven.

(Knipperlicht voor heeft geen problemen)

Ik weet niet wat ik fout doe, zit beetje met m’n handen in mn haar (die ik niet heb:tearsofjoy:)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Update: zodra ik de grootlicht schakelaar aan zet op de scooter gaat alles uit. Dus mijn kilometerteller gaat uit, knipperlicht dagrij verlichting voor gaat ook uit. Zodra ik de schakelaar weer op dimlicht zet dan gaat de kilometerteller weer aan en de dagrij verlichting voor ook. Maar ook brand op de kilometerteller het knipperlicht icoontje. (de knipperlichten blijven ook branden aan de achterkant)
Elektrisch start werkt opeens ook niet meer en ook mijn scooter alarm kan ik niet activeren.
Ik heb een even een video geüpload op YouTube, om de situatie beter in beeld te krijgen. Vespa Sprint 2017 electric problem

Dit is opgelost: hoofdzekering kapot
 
Last edited:
Update: zodra ik de grootlicht schakelaar aan zet op de scooter gaat alles uit. Dus mijn kilometerteller gaat uit, knipperlicht dagrij verlichting voor gaat ook uit. Zodra ik de schakelaar weer op dimlicht zet dan gaat de kilometerteller weer aan en de dagrij verlichting voor ook. Maar ook brand op de kilometerteller het knipperlicht icoontje. (de knipperlichten blijven ook branden aan de achterkant)
Elektrisch start werkt opeens ook niet meer en ook mijn scooter alarm kan ik niet activeren.
Ik heb een even een video geüpload op YouTube, om de situatie beter in beeld te krijgen. Vespa Sprint 2017 electric problem

Dit is opgelost: hoofdzekering kapot
Echter nog steeds issue met LED koplamp.
 
Back
Top