Vespa sprint 2016 stottert met klein beetje gas

Jesse_\

New Member
Hallo ik heb een probleem met mij Vespa sprint 2016, laatste tijd ineens last dat als ik vol gas rijd daarna rem en weer een klein beetje gas wil geven dat die heel erg stottert, ook loop m’n scooter niet stationair. Setup 82 sproeier, nieuwe luchtfilter malossi, nieuwe rolletjes 7,4 gram malossi net olie ververst. Onbegrensde cdi
 
Advertisement - register to remove this

Is het ook bij hoge snelheid. Want als het alleen is als je vanaf een lage snelheid optrekt kan het ook zijn dat je koppeling een beetje schokt/ stottert. Als het precies is bij het moment waarbij je koppeling oppakt kan dat het eventueel zijn.
 
Is het ook bij hoge snelheid. Want als het alleen is als je vanaf een lage snelheid optrekt kan het ook zijn dat je koppeling een beetje schokt/ stottert. Als het precies is bij het moment waarbij je koppeling oppakt kan dat het eventueel zijn.
Yes het is alleen bij lage snelheid het geval. Hoe kan k dit oplossen? Koppeling schuren of nieuwe trekveren ofzo?
 
Zou dat extra benzine pompje op de carburateur even proberen vast te zetten met tiewrap en eventueel shim ringetje onder gasnaald.

Zo'n malossi matje zou ik enkel op een 80cc aanraden omdat deze meer lucht doorlaat en je afstelling ontregelt. Verder ook luchtslang standaard houden.

Ook CDI/bougie kabel zou ik even controleren. Heb zelf het probleem ook meermaals gehad en 1 keer was het de goedkope begrenzer CDI (dmp) en een keer iets in de carburateur.

Verder ook zeker bovenstaande comments controleren.
 
Yes het is alleen bij lage snelheid het geval. Hoe kan k dit oplossen? Koppeling schuren of nieuwe trekveren ofzo?
Ja opschuren kan nooit kwaad. Als je je koppeling in je handen hebt zie je een deel op het segment dat er glad uitziet als je dat opschuurt en je koppelingshuis ook gelijk meeneemt kan het verholpen zijn.
 
Maak de Stationair sproeier eens schoon ,,, en wat Tank je ???
Altijd v power
Post automatically merged:

Zou dat extra benzine pompje op de carburateur even proberen vast te zetten met tiewrap en eventueel shim ringetje onder gasnaald.

Zo'n malossi matje zou ik enkel op een 80cc aanraden omdat deze meer lucht doorlaat en je afstelling ontregelt. Verder ook luchtslang standaard houden.

Ook CDI/bougie kabel zou ik even controleren. Heb zelf het probleem ook meermaals gehad en 1 keer was het de goedkope begrenzer CDI (dmp) en een keer iets in de carburateur.

Verder ook zeker bovenstaande comments controleren.
Yes bedankt voor je tips, ik ga het een en ander proberen. Ik heb alleen een vraagje; wat bedoel je met “extra benzine pompje op je carburateur
 
Last edited:
Altijd v power
Post automatically merged:


Yes bedankt voor je tips, ik ga het een en ander proberen. Ik heb alleen een vraagje; wat bedoel je met “extra benzine pompje op je carburateur
Kwam er gister niet op maar is de acceleratiepomp. Deze injecteert extra benzine bij gas openen.

(dit vanwege ze de euro 4 fabrieksaf zo zuinig mogelijk hebben afgesteld om aan milieu normen te voldoen)

Hij zit aan de achterkant bij dit rubbertje. Als je die hendel vast met een tiewrap zet pompt hij niet.

Bij deze actie is het aan te raden om de scooter ietsje rijk afgesteld te hebben. Wat bij jou mogelijk al zo is met sproeier 82 (50cc?)

Bovenstaande zou overigens niet een directe oplossing zijn voor je stationairsprobleem, dus ik twijfel of dit helpt.

Ook kun je de luchtschroef (ik bedoel niet de stationairschroef) een slinger geven, bij mij altijd het beste met 1,45-2,15 slag. Check hierin eerst even hoever die stond door hem helemaal. In te draaien, scheelt rugklachten
 

Attachments

  • Screenshot_20231206_084038.jpg
    Screenshot_20231206_084038.jpg
    70.6 KB · Views: 12
Last edited:
Kwam er gister niet op maar is de acceleratiepomp. Deze injecteert extra benzine bij gas openen.

(dit vanwege ze de euro 4 fabrieksaf zo zuinig mogelijk hebben afgesteld om aan milieu normen te voldoen)

Hij zit aan de achterkant bij dit rubbertje. Als je die hendel vast met een tiewrap zet pompt hij niet.

Bij deze actie is het aan te raden om de scooter ietsje rijk afgesteld te hebben. Wat bij jou mogelijk al zo is met sproeier 82 (50cc?)

Bovenstaande zou overigens niet een directe oplossing zijn voor je stationairsprobleem, dus ik twijfel of dit helpt.

Ook kun je de luchtschroef (ik bedoel niet de stationairschroef) een slinger geven, bij mij altijd het beste met 1,45-2,15 slag. Check hierin eerst even hoever die stond door hem helemaal. In te draaien, scheelt rugklachten
Yes klopt 50cc ik dat kleine hendeltje zie ik alleen zonder rubbertje, moet ik dat dan strak om dat hendeltje geen zetten of niet? En die lichtschroef ga ik morgen proberen bedankt!
 
Updat
Kwam er gister niet op maar is de acceleratiepomp. Deze injecteert extra benzine bij gas openen.

(dit vanwege ze de euro 4 fabrieksaf zo zuinig mogelijk hebben afgesteld om aan milieu normen te voldoen)

Hij zit aan de achterkant bij dit rubbertje. Als je die hendel vast met een tiewrap zet pompt hij niet.

Bij deze actie is het aan te raden om de scooter ietsje rijk afgesteld te hebben. Wat bij jou mogelijk al zo is met sproeier 82 (50cc?)

Bovenstaande zou overigens niet een directe oplossing zijn voor je stationairsprobleem, dus ik twijfel of dit helpt.

Ook kun je de luchtschroef (ik bedoel niet de stationairschroef) een slinger geven, bij mij altijd het beste met 1,45-2,15 slag. Check hierin eerst even hoever die stond door hem helemaal. In te draaien, scheelt rugklachten
update!: het stotteren is weg sinds ik die tiewrap eromheen heb gedaan!
 
Daarin was ik onduidelijk, zou zelf halve slagen doen en evt finetunen met kwartslag later.
Als je de beginstand maar weet is al het proberen prima en leer je de carburateur goed kennen.
 
Back
Top