Vespa sprint 2014 4t 50cc maakt ratelend hard geluid

Axad

New Member
Mijn vespa maakt een hard ratelend geluid. Het geluid wat uit de scooter komt is door de omgeving te horen. is het de krukaslagers, kleppen of wat anders?
video
 
Advertisement - register to remove this

Moeilijk om zo in te schatten. Kan overal vandaan komen. Misschien kan je het wat beter omschrijven en een video plaatsen. Wordt het harder zodra je sneller gaat etc.
er staat een video in de beschrijving.
. Als ik sneller ga merk ik het wel minder, maar het is er nog wel. Ook als ik elektrisch wilt starten duurt dat lang. Moet eerst kicken en dan daarna kan ik ook weer elektrisch starten. Heb ook carb afgesteld, maar als ik m iets lager zet valt die uit en nu draait het wiel heel erg(7 km/h).
 
Wat zeg jij nou weer? Ratelend geluid kan letterlijk overal vandaan komen. Reageer maar niet op een topic als je niet weet waar je het over hebt.
Precies, het ratelend geluid kan overal vandaan komen, ik heb er recentelijk, na het monteren van een nieuwe uitlaat ook last van gehad, bleek er 1 bout van de uitlaat dol gedraaid te zijn door trillingen.
Nu een scooter van een vriend staan die ‘tikt’ op een hobbelige weg, is het rubber waar de schrokdemper achter in zit, kapot.
Je standaard kan los zitten, de carterkap kan ratelen, of net zoals ik, een uitlaat die los zit.

Kijk eerst rustig of de zichtbare bouten nog goed aangedraaid zijn. Voordat je uitgaat van het slechtste en een blokrevisie laat doen, wat niet nodig blijkt te zijn.

En anders, even naar de scooterzaak rijden.
 
Back
Top