kamieltruyen

New Member
Beste,

Ik heb mij een vespa sprint Iget Euro 4 uit 2019 BROM aangeschaft. De motor is op dit moment volledig origineel. Graag wil ik deze opvoeren zodat hij zo snel mogelijk loopt als ik mijn 50cc cilinder er op laat (dus geen 80cc zetten).

Ik denk dat ik zeker een malossi multivar met witte drukveer moet monteren. Daarnaast twijfel ik wat ik best kan doen. Ik wil in ieder geval een begrenzer. De meest voorkomende optie die blijkbaar ook simpel te monteren is is een power commander begrenzer. Is dit alleen genoeg? Haal ik er voordeel uit om nog een malossi ecu te zetten, de meeste mensen zeggen van niet maar volgens een video van Joe schaar primavera brom opvoeren stap 3 is dit wel het geval (+5kmph) . Hebben jullie misschien een idee over de topsnelheid dan en wat ik best kan doen of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Kamiel
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb mij een vespa sprint Iget Euro 4 uit 2019 BROM aangeschaft. De motor is op dit moment volledig origineel. Graag wil ik deze opvoeren zodat hij zo snel mogelijk loopt als ik mijn 50cc cilinder er op laat (dus geen 80cc zetten).

Ik denk dat ik zeker een malossi multivar met witte drukveer moet monteren. Daarnaast twijfel ik wat ik best kan doen. Ik wil in ieder geval een begrenzer. De meest voorkomende optie die blijkbaar ook simpel te monteren is is een power commander begrenzer. Is dit alleen genoeg? Haal ik er voordeel uit om nog een malossi ecu te zetten, de meeste mensen zeggen van niet maar volgens een video van Joe schaar primavera brom opvoeren stap 3 is dit wel het geval (+5kmph) . Hebben jullie misschien een idee over de topsnelheid dan en wat ik best kan doen of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Kamiel

Ik geloof dat je met de combinatie ecu+multivar rond 56 gps uit komt (rond de 60 teller)

Voor de injectie blokken van piaggio is er nog niet meer dan een cilinder multivar ecu en vertanding aanpassen maar met dat laatste win je niet veel
 
Ik zou beginnen met een andere ECU, daar ga je de meeste winst mee behalen. Met een Malossi Multivar gaat je trekkracht sowieso omhoog en haal je meestal ook wat extra snelheid. Andere upgrades leveren mijn inziens te weinig op voor hetgeen je eraan uitgeeft.
 
Back
Top