Vespa snor carterkap komt niet los?

Ditech950

Well-Known Member
Vriend van mij heeft een vespa snor (zo'n breed zwart ding met bruin zadel, volgens mij LX50, 25km/h versie dus) nou heeft ie al behoorlijk wat kilometers erop zitten en klaagt ie over dat de brommer wat slomer optrekt

Ik stelde dus voor eerst even een kijkje te nemen naar ze v-snaar en vario, of er iets versleten is (voordat hij em naar de zaak brengt).

Het probleem is alleen , ik kreeg de carterkap niet los, ik had al die schroeven (die 6-hoekige dingen ofzo, die je met dopsleutel losmaakt) losgemaakt, en toen zat er wel wat beweging in maar je kan voelen dat ie nog ergens vast aan zat

Mijn kennis gaat niet veel verder dan vario en koppeling, dus ik durfte niet zo snel maar aan elke schroef daaromheen te gaan draaien omdat er dan misschien iets los zou komen wat niet de bedoeling is.

Dus ik had alle schroeven los die bij de carterkap horen (ook degene onder de luchtfilter, die je los moest maken om erbij te kunnen). Iemand enig idee wat ik misschien vergeten ben, of weet iemand iets wat je ook los moet maken?

Carterkap ziet er zo uit, alleen andere kleur (sorry voor t kleine plaatje)
images.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ja die blijven weleens vast zitten uit zich eigen door vuile bussen enzo
Bij me runner klop ik altijd zachtjes met een kleine hamer op de daarvoor bedoelde uitstulpsels (geen idee hoe je die noemt) en dan plopt ie dr zo af.
 
Last edited by a moderator:
Beetje met een hamer erop tikken. Bij een runner gaan ze idd ook vaak erg moeilijk, een paar keer zachtjes tikken met een kunstof hamer dan komt ie wel los.

Anders toch een platte schroevendraaier, maar wel met beleid.
 
Beetje met een hamer erop tikken. Bij een runner gaan ze idd ook vaak erg moeilijk, een paar keer zachtjes tikken met een kunstof hamer dan komt ie wel los.

Anders toch een platte schroevendraaier, maar wel met beleid.


zitten toch echt lipjes op je pan klopperdeklop plop:D
runners pfffff stofnest in me deksel ( hij word oud :p )
 
Gewoon met een kunstof of rubberen hamer aan de bovenkant van je carterkap en aan de zijkanten een paar tikken geven.
En tegelijk aan je kickstart trekken, is hij zo los.

Al die beun manieren met schroevendraaiers, etc, heb je niks aan.
Nooit metaal op metaal gebruiken, sloop je alleen maar dingen van.
 
Back
Top