Vespa Si brommer probleem

Scryden

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn vespa Si bromfiets en ben zelf niet zo'n kei in diagnoses stellen vandaar dat ik het scooterforum als toevlucht gebruik :p

Maargoed, mijn probleem is dat wanneer na enige tijd gereden te hebben en mijn motorblok goed warm is de motor heel zacht begint te lopen en zelfs op ieder kruispunt, stoplicht etc. gewoon uitvalt... erg vervelend is dat met een rij auto's achter je en je moet hem weer aan fietsen. Ook verliest ie bijna z'n volledige trekkracht. Vanuit stilstand trekt hij je niet meer en je moet dus echt meesteppen anders blijf je stil staan.
Vreemd is dat wanneer hij nog koud is hij het prima doet maar zodra er even een stukje 60 - 65 km/h mee is gereden en hij warm is dan valt ie uit en als ie dan al blijft lopen dan loopt ie heel zachtjes met totaal geen trekkracht meer.
Wie o wie kan mij zeggen wat er loos is?

Alvorens hartelijk dank voor de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

en dan?

9 van de 10 keer als de zuigerveren op zijn is de cilinder ook al versleten of iig een eind heen en/of ovaal..

dan zou je de veren ten eerste dus moeten opmeten met een voelermaat , en de zuiger/cilinderspeling moeten controleren met een micrometerset..

anders weet je nog weinig...
 
Back
Top