Vespa s50 wil niet harder gaan dan 38

Mellefisser

New Member
Hallo allemaal, ik heb een vespa s50 en mijn probleem is dat de scooter niet harder gaat dan 38. Ik heb de varioring verwijderd en de rolletjes vervangen naar een 7 gram ook heb ik de v snaar vervangen. Ik heb zelf een gele cdi van Ducati de sport cdi hij zou dan 50 moeten lopen. alleen de scooter heeft een lage trekkracht en een lage top! Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem het is een brommer!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal, ik heb een vespa s50 en mijn probleem is dat de scooter niet harder gaat dan 38. Ik heb de varioring verwijderd en de rolletjes vervangen naar een 7 gram ook heb ik de v snaar vervangen. Ik heb zelf een gele cdi van Ducati de sport cdi hij zou dan 50 moeten lopen. alleen de scooter heeft een lage trekkracht en een lage top! Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem
en wat deed ie vóórdat je de varioring verwijderde en rolletjes en v-snaar verwisselde dan? 35?
heb je de juiste snaar en/of heb je de vario hierop geshimd?
wat is het bouwjaar en de km-stand en staat van verder onderhoud (olie, kleppen?)
 
Is toch hard genoeg voor een snorscooter.
en wat deed ie vóórdat je de varioring verwijderde en rolletjes en v-snaar verwisselde dan? 35?
heb je de juiste snaar en/of heb je de vario hierop geshimd?
wat is het bouwjaar en de km-stand en staat van verder onderhoud (olie, kleppen?)
en wat deed ie vóórdat je de varioring verwijderde en rolletjes en v-snaar verwisselde dan? 35?
heb je de juiste snaar en/of heb je de vario hierop geshimd?
wat is het bouwjaar en de km-stand en staat van verder onderhoud (olie, kleppen?)
voordat ik de vario verwijderde liep hij iets zager 3 km volgens mij olie is verversd de scooter komt uit 2011 15k op de teller. De algemene staat is gewoon goed! V snaar ook opnieuw vervangen en een nieuwe sproeier erin.
Post automatically merged:

voordat ik de vario verwijderde liep hij iets zager 3 km volgens mij olie is verversd de scooter komt uit 2011 15k op de teller. De algemene staat is gewoon goed! V snaar ook opnieuw vervangen en een nieuwe sproeier erin.
 
hiervoor liep ie nog zachter? en dat vind je "goed" voor een brommer?
je roept algemene staat is goed, maar antwoord op mijn vraag over de kleppen geef je niet..
Ik heb de scooter in snor variant gekocht en heb er toen een gele cdi ingezet en alles vervangen. Ik heb naar de kleppen nog niet gekeken maar kan dat dan 10 kilometer verschil uitmaken?
 
ja kleppen die verkeerd staan kunnen veel snelheid en trekkracht kosten en ook je hele motor om zeep helpen.. (heb ooit met heel fijn stellen een verder standaard Honda C310 van 55 naar 65-70 gekregen) die heeft een motor met onderliggende nokken en 2 kleppen, als het goed is heb jij er 4 en sowieso met bovenliggende nokkenas.. tel uit je winst (die je laat liggen)
Post automatically merged:

standaard gewicht brommer rollen
2v: 6,5 gram
4v: 5,3 gram.. afhankelijk van wat jij hebt (2011 zou 4v zijn) is 7 gram veel te zwaar of iets te zwaar.. dat kost trekkracht en mogelijk ook top, in combinatie met verkeerd/niet gestelde kleppen..
 
Last edited:
ja kleppen die verkeerd staan kunnen veel snelheid en trekkracht kosten en ook je hele motor om zeep helpen.. (heb ooit met heel fijn stellen een verder standaard Honda C310 van 55 naar 65-70 gekregen) die heeft een motor met onderliggende nokken en 2 kleppen, als het goed is heb jij er 4 en sowieso met bovenliggende nokkenas.. tel uit je winst (die je laat liggen)
Post automatically merged:

standaard gewicht brommer rollen
2v: 6,5 gram
4v: 5,3 gram.. afhankelijk van wat jij hebt (2011 zou 4v zijn) is 7 gram veel te zwaar of iets te zwaar.. dat kost trekkracht en mogelijk ook top, in combinatie met verkeerd/niet gestelde kleppen..
Dankjewel!
Post automatically merged:

ja kleppen die verkeerd staan kunnen veel snelheid en trekkracht kosten en ook je hele motor om zeep helpen.. (heb ooit met heel fijn stellen een verder standaard Honda C310 van 55 naar 65-70 gekregen) die heeft een motor met onderliggende nokken en 2 kleppen, als het goed is heb jij er 4 en sowieso met bovenliggende nokkenas.. tel uit je winst (die je laat liggen)
Post automatically merged:

standaard gewicht brommer rollen
2v: 6,5 gram
4v: 5,3 gram.. afhankelijk van wat jij hebt (2011 zou 4v zijn) is 7 gram veel te zwaar of iets te zwaar.. dat kost trekkracht en mogelijk ook top, in combinatie met verkeerd/niet gestelde kleppen..
Erg bedankt!
 
kleppen gesteld op?
ik weet niet waar jij vandaan haalt dat 7 goed is als standaard 6,5 is? meer gewicht is doorgaans lagere trekkracht en zonder extra power van de motor* kan het ook topsnelheid kosten en dat extra gewicht moet je pas doen bij serieuze upgrades zoals meer cc's.
*die nieuwe sproeier, had die ook een specifieke (grotere) maat? is je sproeiernaald verstelbaar en hoe staat die?
 
de rollen waren standaard 10 gram dus die heb ik verlaagd naar 7 gram het is een 2v trouwens. Ik heb dat pakket van joey schaar gekocht het cdi pakket. Dus ik weet niet exact welke sproeier het is. En de kleppen zijn gesteld op 0.10 en 0.15
 
Dit pakket zit erin!

en daar staat: "Iedere snelheid is tot op de km nauwkeurig af te stellen. Snelheden als 33 of 38 zijn ook mogelijk. Jij hebt het voor het zeggen!"
heb je dit instellen ook gedaan/zit er een handleiding bij om dat zelf te doen? (heb je die kit zelf gemonteerd of meteen laten doen?)
mijn vragen over je snaar (shim) blijven onbeantwoord.. lees je ze niet of weet je de antwoorden niet? heb je ook al een stifttest gedaan?
 
Volgens mij bedoelen ze met het afstellen van de km nauwkeurig dat als je in de extra zet die van mij moet bijvoorbeeld 38 lopen dan geven zij daar een passende varioring bij. Heb het zelf gedaan. Ik weet niet exact wat een shifttest inhoud heb je daar misschien tips voor?
Post automatically merged:

en daar staat: "Iedere snelheid is tot op de km nauwkeurig af te stellen. Snelheden als 33 of 38 zijn ook mogelijk. Jij hebt het voor het zeggen!"
heb je dit instellen ook gedaan/zit er een handleiding bij om dat zelf te doen? (heb je die kit zelf gemonteerd of meteen laten doen?)
mijn vragen over je snaar (shim) blijven onbeantwoord.. lees je ze niet of weet je de antwoorden niet? heb je ook al een stifttest gedaan?
Volgens mij bedoelen ze met het afstellen van de km nauwkeurig dat als je in de extra zet die van mij moet bijvoorbeeld 38 lopen dan geven zij daar een passende varioring bij. Heb het zelf gedaan. Ik weet niet exact wat een shifttest inhoud heb je daar misschien tips voor?
 
Back
Top