Vespa S50 4t 2v valt uit tijdens wheelie

RazerXnitro

Zippiegang
Ha jongens, ik heb een vespa s50 4t 2v origineel 50cc op brom. Ik doe dr best vaak wheelies mee(ja dat kan ik) maar als je langer dan 10 seconden een wheelie omhoog houdt valt ie op een gegeven moment uit. Is daar iets tegen te doen? Op een zip 4t met hetzelfde blok kan je namelijk prima wheelies doen. Mvg
Post automatically merged:

IMG-20220319-WA0016.jpg
 
Advertisement - register to remove this

helemaal niet gerelateerd naar het probleem, wat hoogstswaarschijnlijk je carb is. Zou ik wel voorzichtig zijn met zo'n rotte bodem. Dat kan snel geen grapje meer zijn. Maar ik zou als ik jou was even je carberateur reinigen en dan zien of het blijft gebeuren.
 
Carb heb ik gisteren al schoongemaakt. Bij normaal rijden valt ie niet uit en rijdt ie prima. Alleen bij wheelies.

En ja de bodem is rot, ik ga dr volgende week een flinke plaat staal onder lassen ter versteviging.
 
Carb heb ik gisteren al schoongemaakt. Bij normaal rijden valt ie niet uit en rijdt ie prima. Alleen bij wheelies.

En ja de bodem is rot, ik ga dr volgende week een flinke plaat staal onder lassen ter versteviging.
ahh heel vreemd, probeer is bij het normaal rijden raar gas te geven alsof je een wheelie doet, dus telkens gas en gas los. zou misschien een raar probleem kunnen zijn met je vacuum. een plaat zou idd goed genoeg moeten werken
 
Rijdt gewn prima. T lijkt alsof ie geen brandstof in de carb krijgt tijdens een wheelie. Op een gegeven moment is t gewoon moaaaap en valt ie stil. Moet je paar keer starten en op gegeven moment loopt ie weer. Maar ook met gek gas geven zonder wheelie blijft ie t gewn doen, echt wanneer ie pas op zn achterwiel staat gaat ie raar doen. Heb m volgetankt tot aan de nok en nog steeds heeft ie tzelfde probleem
 
Kan het zijn dat de benzine tank bij een Vespa op een andere plek zit ? en dat bij de Vespa op een gegeven moment geen benzine meer aangeleverd word ? dus .. droog komt te staan ? of dat het met een volle Tank wel mogelijk is ?
 
Kan het zijn dat de benzine tank bij een Vespa op een andere plek zit ? en dat bij de Vespa op een gegeven moment geen benzine meer aangeleverd word ? dus .. droog komt te staan ? of dat het met een volle Tank wel mogelijk is ?
Je tank werkt met vacuüm he. Als je een dichte tankdop zou hebben zou er ook geen bezine door geen kopen. Maar in een tankdop zit een klein gaatje voor de lucht als je op je achtwiel rijd word dat lucht gaatje geblokkeerd.(verschild per scooter) bij de ene scooter zit de tank dop dichter bij het stuur dan bij de ander.
 
Je moet de Wheelie begrenzer er uit halen , of een CDI, Wheelie Proof ,bij Joey Schaar bestellen , dan is je probleem opgelost .
Zit een doorgezaagde cdi ducati geel in. Wheelie begrenzer heb ik nog nooit van gehoord
Post automatically merged:

Je kan proberen de vlotternaald af te stellen dat hij eerder open gaat, let er wel op dat hij niet over loopt
Dit kan ik idd wel ff proberen, weet alleen niet of die keihin cvk vlotters afstelbaar zijn(zijn misschien helemaal van plastic)
Post automatically merged:

Je tank werkt met vacuüm he. Als je een dichte tankdop zou hebben zou er ook geen bezine door geen kopen. Maar in een tankdop zit een klein gaatje voor de lucht als je op je achtwiel rijd word dat lucht gaatje geblokkeerd.(verschild per scooter) bij de ene scooter zit de tank dop dichter bij het stuur dan bij de ander.
Bij vespa zit de tankdop hel3maal achteraan... maargoef dan zou die dus WEL wheelies kunnen als ie een beetje leeg is..
 
Je tank werkt met vacuüm he. Als je een dichte tankdop zou hebben zou er ook geen bezine door geen kopen. Maar in een tankdop zit een klein gaatje voor de lucht als je op je achtwiel rijd word dat lucht gaatje geblokkeerd.(verschild per scooter) bij de ene scooter zit de tank dop dichter bij het stuur dan bij de ander.
wat ik bedoel heb nix met vacuum te maken , maar bijv het diepste punt van de Tank , of het uitstroom punt van de tank ,als het uitstroom punt droog komt te staan , word er geen benzine meer aangeleverd , Vacuum of niet , dat is wat ik bedoel .
 
Zit een doorgezaagde cdi ducati geel in. Wheelie begrenzer heb ik nog nooit van gehoord
Post automatically merged:


Dit kan ik idd wel ff proberen, weet alleen niet of die keihin cvk vlotters afstelbaar zijn(zijn misschien helemaal van plastic)
Post automatically merged:


Bij vespa zit de tankdop hel3maal achteraan... maargoef dan zou die dus WEL wheelies kunnen als ie een beetje leeg is..
Daarom denk ik ook iets met je vlotter wat @4slaf4life ook zegt.
Post automatically merged:

wat ik bedoel heb nix met vacuum te maken , maar bijv het diepste punt van de Tank , of het uitstroom punt van de tank ,als het uitstroom punt droog komt te staan , word er geen benzine meer aangeleverd , Vacuum of niet , dat is wat ik bedoel .
Klopt maar ik legde het alleen even uit snapie.
 
Heb even de carb open gehad.. vlotter valt niet af te stellen. Is geheel van plastic dus alles wat je buigt, buigt meteen terug naar zijn oude plek. Zijn er nog andere dingen die ik eraan kan doen? Ik merkte op dat het scharnierpunt van de vlotter vooraan de brommer staat, dus als je een wheelie doet valt ie dicht.. zal een zip carb hem andersom hebben zitten ofzo?
 
Back
Top