Vespa S 4t 4v malossi 80cc

marcelMHR rox

Active Member
naar mijn weten zolang de zuiger bovenaan staat dat ie dan op tijd staat, dan pas je kop erop zetten waarvan je 100% zeker bent dat de kleppen dicht zitten, en dan de nokkenas tandwiel op de juiste markering zetten, dan moet het allemaal op tijd staan, althans zo werkt het bij mijn 2 kleps blok, wellicht zit dit anders bij 4 kleps

Dugalic

New Member
Het werkt net zo voor een 4v. Alleen krijg de nokkenas niet 100% recht. Dat schroefje is leidend met dat streepje. Lijkt alsof de ketting zoals ik zei 1tand te veel heeft.

marcelMHR rox

Active Member
Het werkt net zo voor een 4v. Alleen krijg de nokkenas niet 100% recht. Dat schroefje is leidend met dat streepje. Lijkt alsof de ketting zoals ik zei 1tand te veel heeft.
Als ie maar overigens overeen komt, bij mij staat ie ook niet 100% in lijn met het streepje, heb dit wel geprobeerd toen ik me blok had gereviseerd had, kreeg het niet voor elkaar, blok draait nog steeds soepel
Post automatically merged:

Stuur is een foto van hoe ie daadwerkelijk staat

marcelMHR rox

Active Member
bij piaggo kun je niet aan het vliegwiel zien of ie optijd staat, staat geen T op het carter, je zou het wel er zelf op kunnen inslijpen of markeren, verder dan dat zie ik weinig mis, hij lijkt mij op tijd te staan, mits je zuiger bovenaan staat ten tijd dat je nokkenas zo met het streep je staat

Dugalic

New Member
bij piaggo kun je niet aan het vliegwiel zien of ie optijd staat, staat geen T op het carter, je zou het wel er zelf op kunnen inslijpen of markeren, verder dan dat zie ik weinig mis, hij lijkt mij op tijd te staan, mits je zuiger bovenaan staat ten tijd dat je nokkenas zo met het streep je staat
dat klopt maar misschien zie je de streepjes niet. Heb ze zelf gemaakt. Zuiger staat op zijn dode punt. Nokkenas wijkt 5mm af. Ik denk dat er een verkeerde ketting geleverd is.

Dugalic

New Member
Update:
Alles werkende gekregen. 1ding wat ik tegen ben gekomen is dat met volgas uit stilstand de scooter een megadip heeft en bijna uitvalt. De aanzuigrubber uit de luchtfilter is er namelijk uit.
heeft iemand hier ervaring mee? Met begrenzer aan of uit maakt het niet veel uit. Zitten standaard trekveren op. Wel een witte malossi drukveer.

Hoelang duurt die megadip? Is het zo van, heel ff trekken, dan schiet je lichaam naar voren, en dan weer door? Wanneer in het proces valt 'ie bijna uit?

marcelMHR rox

Active Member
Update:
Alles werkende gekregen. 1ding wat ik tegen ben gekomen is dat met volgas uit stilstand de scooter een megadip heeft en bijna uitvalt. De aanzuigrubber uit de luchtfilter is er namelijk uit.
heeft iemand hier ervaring mee? Met begrenzer aan of uit maakt het niet veel uit. Zitten standaard trekveren op. Wel een witte malossi drukveer.
iets strakkere veren kan wel helpen

dnh300

Member
Update:
Aanzuigslang uit de luchtfilter? Zou het dan kunnen dat hij te veel lucht krijgt en een te arm mengsel? Al zou je zeggen als hij ff stottert en dan gaat dat hij zich verslikt.

marcelMHR rox

Active Member
Aanzuigslang uit de luchtfilter? Zou het dan kunnen dat hij te veel lucht krijgt en een te arm mengsel? Al zou je zeggen als hij ff stottert en dan gaat dat hij zich verslikt.
ik zelf had met me zip dat ie een erg dikke dip had van 0 naar 20 en iets daarboven, zodra ik dat stuk rubber eruit had gehaalt trok ie veel beter, ik had een sproeier 84 erin

Advertisement - register to remove this