Fijn dat hij met deze cdi wel goed loopt. Het geluid zal denk ik niet met de cilinder te maken hebben. Kan je een video ervan maken? Heb je bij het vervangen van de cilinder ook de distributieketting vervangen? Indien nee, stond de spanner helemaal uit toen hij nog gemonteerd zat.
Wanneer je het nodige tikken hoort kan dat zijn van dat je de klepspeling niet te klein hebt gemaakt.
En dat is goed!
Even afgezien van wel kwalijke oorzaken...
Dat is mooi.
Die tikjes kunnen 2 dingen zijn:
Klepspeling te groot.
Of klept tikt lichtjes tegen de zuiger. Heb ik ook gehad. Vaak hoor je jet dan alleen bij koude motor tijdens stationair. Als je de klepspeling wat wijder/minder strak zet, zou het weg moeten zijn. Maar als je dan te ver afwijkt van de specs dan kun je beter een dikkere voetpakking plaatsen.
Uploaden naar you tube , en dan hier de link plaatsen
Post automatically merged:
En met spanner helemaal uit , bedoel je de stift helemaal op z'n uiterst naar buiten ? Als dat zo is heeft die spanner geen nut , en is een nieuwe ketting geen overbodige luxe , waar je dan ook op moet letten , is of de geleiders van de ketting , niet ingesleten zijn .
Uploaden naar you tube , en dan hier de link plaatsen
Post automatically merged:
En met spanner helemaal uit , bedoel je de stift helemaal op z'n uiterst naar buiten ? Als dat zo is heeft die spanner geen nut , en is een nieuwe ketting geen overbodige luxe , waar je dan ook op moet letten , is of de geleiders van de ketting , niet ingesleten zijn .
je zou even kunnen testen of je kleppen de zuiger raken. Beide bijvoorbeeld 0.02 wijder zetten, dus 0.12 en 0.17. Is kleine moeite. Dan loopt ie slechter maar als de tik weg is weet je dat dat het was en kun je gaan denken over dikkere pakking.