Ik had de zuiger op het hoogste punt gezet en de nokkenas tandwiel met dat streepje op het bolletje. Ik had hier heel dingen over gelezen, of hij nou op 2t of 4t moest staan. Als ik het vliegwiel op 4t zette stond de zuiger 1 tandje naar achteren. Dus heb toen ervoor gekozen om hem op het hoogste dode punt te zetten. Heb ik het juiste gekozen?Weet je zeker dat hij 100 procent op tijd staat? Klinkt namelijk als een tandje verkeerd.
Ik ben van 75 naar 80 gegaanHeb je een grotere sproeier er in gezet?
En wat is precies de 2e nok, is dit dan 2t of 4t of heel wat anders?je moet de 2e nok op het vliegwiel hebben. Deze moet gelijk staan met de pickup van de ontsteking. Dan staat de zuiger op het juiste punt.
Oke top, dan ga ik dat proberen. Bedankt!Je moet niet op de koelvin kijken maar op de nog van het vliegwiel. Als je deze met de klok meedraait gaat eerst de eerste nok langs de pickup en dan de tweede nok.
View attachment 76214
Je moet niet op de koelvin kijken maar op de nog van het vliegwiel. Als je deze met de klok meedraait gaat eerst de eerste nok langs de pickup en dan de tweede nok.
View attachment 76214
Maar stond de boel nou op tijd toen je het uit elkaar haalde?
Bedankt voor reactie!Heb je de kleppen gesteld?
Bij 80cc moet de uitlaatklep ook vaak op 0.10 ipv 0.15 mm
Valse lucht ook zeker checken. Inlaat gaat vaak scheuren.
Wat ik ook wel eens heb gehad is de gasschuif. Rubber bovenop lek of schuif zover versleten dat er teveel vacuum lekte en de schuif niet naar boven getrokken werd.
luchtfilter slang eraf en dan als ie loopt met je vinger via inlaatat de gaschuif eens omhoog duwen. Mischien heb je dan wel max vermogen
Post automatically merged:
En die cdi klinkt ook verdacht (heb vaker meegemaakt dat ze niet goed werken).
Met de oude zou hij ook goed moeten werken
Je hebt het over compressie. Bij een 80cc moet dat echt flink wat tegendruk geven bij kicken. Belangrijk dat ie de zuigerveren op de juiste manieren gedraaid hebt (slotjes/openingen op 120graden van elkaar geloof ik)
Hoeft geen probleem te zijn , maar ze geven niet voor niets aanhaal momenten aan . Heb je ze ook kruislings vast gezet , en nieuwe set pakking gemonteerd ?Ook heb ik geen momentsleutel voor aandraaien cilinder tap einden, ik doe nu alles met een gewone ratel is dit een probleem?
Ja precies daar dacht ik hetzelfde over, nee sproeier moet ik dan nog even kopen, misschien 85 proberen dan? En over de mengsel schroef, waar zit deze en hoe stel ik hem af? Ja kruislings en een nieuwe pakkingset, als motor draait geen teken van olie lekkage. Heb nu 6,5 gr rollen dat is denk ook prima. Maar iemand een idee hoe ik kan zien of de cdi nog goed is?Dat gescheurde spruitstuk zou ik sowieso vernieuwen , gaat het nu goed , krijg je er later toch problemen mee .
ook kun je als hij loopt een valse lucht test doen , en heb je ook de motor warm afgesteld met de mengsel schroef ? En heb je ook een hogere sproeier als die 80 , die zou ik eens proberen , ik rijdt met een standaard 50cc met 85 , met kleiner heeft mijn motor problemen , ook stotteren en lage snelheid . Ik weet elke motor is anders , maar dat geldt nu ook nadat je er een 80 cc op hebt gezet .
Hoeft geen probleem te zijn , maar ze geven niet voor niets aanhaal momenten aan . Heb je ze ook kruislings vast gezet , en nieuwe set pakking gemonteerd ?
De vraag is vooral hoe het streepje op het nokkenas tandwiel stond in deze stand van de zuiger.Post automatically merged:
Heel erg bedankt voor reactie, heb het blok weer gedemonteerd. Op foto zie je de stand van hoe het stond en helaas stond deze op de 2e nok en zuiger bovenaan. Enig idee wat het verder kan zijn?
Die stond goed met het bolletje op het blok, ik had een dmp cdi gekocht met begrenzer, maar lees ook dat die niet goed is. Iemand advies welke cdi ik het beste kan nemen?De vraag is vooral hoe het streepje op het nokkenas tandwiel stond in deze stand van de zuiger.