Interceptor
New Member
Beste mensen,
De Vespa (injectie) van mijn dochter begint steeds zuiniger te rijden en eigenlijk vindt ik dat raar.
Het is een snor uitvoering en na de laatste beurt wilde hij slecht starten en verzoop. De oude bougie terug gezet en over.
Ze rekent altijd haar verbruik uit en dat was steevast 1:41,x
De laatste paar keren ging dat steeds omhoog: 45, 48
Vandaag -kan toeval zijn- zei ze dat hij wel een keer slecht startte. Echter, dat gebeurde een keer eerder als hij halfwarm was, dat was hij nu weer.
Koude start gen probleem.
Goed, ze heeft hem nog niet zo lang en de laatste tijd wordt het warmer buiten; dat hij iets zuiniger wordt, vindt ik niet heel raar, maar dit lijkt mij erg veel verschil?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Tja, filter, injector verstopt zou nog kunnen, maar dit ding heeft een lambda-sensor en zou dus moeten merken dat hij de fuel-trim enorm aan het plussen moet waardoor het motorstoringslampje zou gaan branden lijkt mij?
Heeft iemand suggesties of weet toevallig iets of wat dan ook? Dat zou mooi zijn.
Ook zou ik graag de temperatuursensor nameten: als iemand zo'n zelfde snor heeft en toevallig eens tijd (en zin!) heeft, zou je eens willen meten wat de weerstand is bij koude motor?
Alle tips, suggesties en weetjes zijn welkom!
Alvast bedankt.
De Vespa (injectie) van mijn dochter begint steeds zuiniger te rijden en eigenlijk vindt ik dat raar.
Het is een snor uitvoering en na de laatste beurt wilde hij slecht starten en verzoop. De oude bougie terug gezet en over.
Ze rekent altijd haar verbruik uit en dat was steevast 1:41,x
De laatste paar keren ging dat steeds omhoog: 45, 48
Vandaag -kan toeval zijn- zei ze dat hij wel een keer slecht startte. Echter, dat gebeurde een keer eerder als hij halfwarm was, dat was hij nu weer.
Koude start gen probleem.
Goed, ze heeft hem nog niet zo lang en de laatste tijd wordt het warmer buiten; dat hij iets zuiniger wordt, vindt ik niet heel raar, maar dit lijkt mij erg veel verschil?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Tja, filter, injector verstopt zou nog kunnen, maar dit ding heeft een lambda-sensor en zou dus moeten merken dat hij de fuel-trim enorm aan het plussen moet waardoor het motorstoringslampje zou gaan branden lijkt mij?
Heeft iemand suggesties of weet toevallig iets of wat dan ook? Dat zou mooi zijn.
Ook zou ik graag de temperatuursensor nameten: als iemand zo'n zelfde snor heeft en toevallig eens tijd (en zin!) heeft, zou je eens willen meten wat de weerstand is bij koude motor?
Alle tips, suggesties en weetjes zijn welkom!
Alvast bedankt.