Vespa primavera 4klepper 49cc motor uithalen hoe?

Status
Not open for further replies.

c110

Well-Known Member
Weet iemand de juiste stappen om boven vernoemde te verwijderen om makkelijker de kleppen te kunnen stellen en/of cylinderkop af te nemen?
Of filmpje van ergens?Op you tube nog niets gevonden
Grt
 
Advertisement - register to remove this

Bij uit elkaar halen / opbouwen van een 4 takt altijd op top dead end zetten dan zie je dat alle markeringen op vliegwiel en nokkenas tandwiel overeenkomen.
 
Wil je dan naar een 2klepper dan?? Kan je zeggen dat het best een flink werkje is met een hoge prijs.. Je hebt dan i.i.g al een andere uitlaat nodig..

2v, 4v, en 3v injectie hebben allemaal hun eigen type uitlaat. Ik dacht altijd dat een 4valve veel beter zou rijden dan een 2 valve blok.. Die van mij (2 valve is anders niet vooruit te branden..

Daarnaast heb je een andere kabelboom nodig, en het blok moet dan ook gesplitst worden..
 
Ah, er staat een download knop rechtsboven in het oranje. Ik heb even de link er ook bij gezet. Het is een pdf met alle info.

ps. Je helpt ons door je addblocker uit te zetten voor deze site, geen verplichting maar wordt zeker gewaardeerd :)
 
workshopmanual is leuk maar wij hebben een 4 klepper en daar info over nodig en dat is toch iets anders...
 
Die laatste is de gewone handleiding instruktieboekje van de 4 klepper
Heb je ook de workshopmanual van de 4-klepper aub?
 
Dat doe ik zeker alleen is de topicvraag nog niet opgelost.
Hoe haal ik die motor er uit om makkelijker er aan te werken bij de primavera 4-klepper 49cc..
Voor kleppen te stellen is dit zelfs al makkelijker laat staan om een cylinderkop te expectreren enz.
 
Normaal gesproken bij de dealer, halen ze gewoon het kleppendeksel eraf.. Ik heb geen idee hoeveel het frame in de weg van het blok zit..
Maar je zou er zo erbij moeten kunnen, althans zo worden de scooter erop ontworpen om het kleppendeksel op ze minst eraf te krijgen.

Is het niet een idee om het stellen van de kleppen bij een dealer te laten doen?? Scheelt je zelf een hoop stress om dit voor elkaar te krijgen.
 
ik werk al 30jaar aan motoren zelf dus ga ik nu ook niet daar de dealer helaas.
Ik haal voldoening en plezier als ik iets zelf kan herstellen;
Alleen ben ik gewoon aan honda te sleutelen maar door dat mn dochter perse een vespa wou mag de vader het weer oplossen met plezier natuurlijk
 
Probleem is dat het brommertje met 3000km nog maar niet af te stellen is perfect op ralanti
toerental gaat soms klein beetje op en neer en dan stoort me.
Ik dacht misschien de kop ook eens af te nemen en de kleppen(4) te controleren op lekkage
want blijkbaar kan dit wel bij dit model.

heb al 75 sproeier gestoken en reed dan beter cruise snelheid en trok iets vlotter op maar ralanti was daarmee nog slechter af te stellen
de origineele 72 is toch blijkbaar beter voor ralanti.of stationair in nederlands
 
Als het toerental om en neer schommelt , kan valse lucht de oorzaak zijn , bijv een lekke vacuum slang , of lekke spruitstuk pakking.
 
Goed idee maar sowieso zou ik graag weten of de kleppen goed zijn en de speling ook
Ik ben ook benieuwd hoe deze motor uit kan want met de motor er in de kop afhalen is onpraktisch en misschien wel niet mogelijk.
 
Dan haal je toch het gehele motorblok incl, achterwiel er onder vandaan ?stelt geen fluit voor .
Scooter ophangen
Achterrem kabel losmaken
Stekker van ontsteking losmaken

Bout die het blok met de swingarm verbind er uit draaien .
Dan trek je het gehele blok er onder vandaan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top