Hieruit lees ik dus dat je een Euro5 scooter hebt, een injectieblok dus (Iget), waar je een grotere cilinder en een carburateur wilt opzetten.bruzski said:Ik wil mijn Vespa Sprint 4T3V E5 kop voorzien van een 2V carb kop met 80cc, kan dat ??
ik een Vespa Primavera 4T2V 2015 omgebouwd naar IGET
Ah oké dan had ik dat verkeert begrepen.
Helaas heb ik geen schema van de Iget dus ik ken de elektrische verschillen ook niet tussen de iget en de carburateurversie, buiten dan dat de ene een cdi en de andere een ecu heeft.
Dus de draadboom is anders en veel uitgebreider gezien de hoeveelheid sensoren.
Vraagjes:
- Je hebt een i-get blok onder een frame van een carburateurversie, dit klopt neem ik aan?
- Gebruik je de draadboom van de I-get? (ik neem aan van wel, kan bijna niks anders)
- Heeft het I-get blok de originele stator of de stator van de carb. versie?
- Welke spanningsregelaar gebruik je?
- Welk cockpit gebruik je?
- Liggen er nog ergens loshangende connectoren die je nergens op aan kunt sluiten?
Wat doet dat ertoe wat het gekost heeft?Wat was je daar voor kwijt? 5000 euro?
Er schiet me nog iets te binnen. Je hebt je verlichting al in orde gekregen. Maar toch: dim- en grootlicht bij mijn Zip euro 5 worden 'aangezet'
door de ECU. Wanneer de motor echt aangeslagen is, geeft de ECU een aarde aan een relais, links van de ECU, en dat zorgt ervoor dat er stroom gaat lopen voor dim-en grootlicht.
Dat relais zit denk ik niet op je scooter. Maar wanneer je ergens een schakelaar monteert die aarde kan geven, ben je een van de weinige mensen die hun verlichting ook gewoon uit kunnen zetten, en aan, zonder dat de motor loopt...
Er was verder ook iets met het starten; Bij de euro 5 is het starten terwijl de motor al loopt op twee manieren beveiligd: via het intrekken van een van de remmen, maar ook via de ECU die aarde voor het startrelais maken verhindert.
Vraag: wat voor ECU gebruik je dat je kunt zeggen dat het blok als een malle loopt?
euro 5 blok loopt als een malle, wel moet je rekening houden dat je veel moet vervangen, o.a kabelboom, tellerbak is niet noodzakelijk, je ziet alleen geen storing en die zijn toch wel nuttig om te weten. ook een euro5 benzine tank ivm injectie leiding op druk brengen, uitlaat, bedrading euro3 knipper verlichting omsolderen, euro4/5 contactslot is een dikkere mechaniek, gelukkig kan je deze 2 draden solderen op een euro 3 contactslot, storingen gaan niet vanzelf weg, deze zal je met een obd2 lezer + euro 5 koppelstukje besteld via amazon moeten verwijderen. kortom.. supergaaf project en nuttige kennis opgedaan.
View attachment 65701
View attachment 65704
View attachment 65705
Ik ook, hij kan ook bijna niet 'googlen' want de Euro 5 is bijna nieuw. Hij heeft bijna alles zelf moeten onderzoeken/uitvinden, wat een werk.Jammer dat je geen blogje kan maken.. Had het wel willen volgen hoe en wat je precies hebt gedaan.
Ik ook, hij kan ook bijna niet 'googlen' want de Euro 5 is bijna nieuw. Hij heeft bijna alles zelf moeten onderzoeken/uitvinden, wat een werk.
ik ga binnenkort een verslag maken aangezien ik vaak de vraag krijg van brommerzaken hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, ik heb tegenwoordig een gratis piaggio dealer login verkregen zodat ik technische tekeningen (tokens) per uur of 24uur kan kopen . zeer handig.Jammer dat je geen blogje kan maken.. Had het wel willen volgen hoe en wat je precies hebt gedaan.