Vespa PK 50 Automaat

ongesgoolde

New Member
Mijn vraag is vrij simpel is een Vespa PK50 Automaat uit 1980 de moeite waard om opgeknapt te worden de vraagprijs is 650 euro. Vindt het een hoop geld voor een scooter van 40 jaar oud. Kreeg verder weinig info dus ga ik er vanuit dat het een revisie betreft. Geen kilometerstand bekend, wat gaat zo'n grap kosten om hem weer optimaal te laten lopen.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Of het de moeite waard is dat ligt aan je zelf wat je ermee wilt gaan doen en of dit voor jou haalbaar is.
Daarnaast ligt het eraan of dat je nog wel makkelijk aan onderdelen kan komen.. Als het veel zoeken is en veel geluk hebben is kan je het beter niet doen. Want dan kan het nog wel eens lang gaan duren voordat je hem alsnog in elkaar hebt.
 
Volgens de verkoper rijdt hij maar kan me zo voorstellen dat dat beestje na 40 jaar een fikse opknapbeurt nodig heeft, wil er uiteindelijk zelf op rijden.
Zal eens rondkijken of er nog en wat eventuele onderdelen zijn en war ze kosten kosten.
Maar leun sterk op dit forum omdat ik een groentje in de scooterwereld ben.
Bedankt voor je reactie.
 
Voor de vintage Vespa's is nog veel te krijgen, zelfs nieuw.
Echter omdat deze oude Vespa's een echt collectors item is geworden stijgen de prijzen elk jaar.
Ook de onderdelen zijn niet echt goedkoop te noemen.
Je moet al een echte liefhebber zijn om deze sommen geld uit te geven om deze oude Vespa's weer in hun oude glorie te herstellen.
Dus voor 650 Euro kun je niet meer verwachten dan een echt hobby-projectje en dan zeg ik het nog voorzichtig.

Het is net als bij de oude Kreidlers en Zundapp's deze zijn tegenwoordig duurder in Euro's dan ze destijds nieuw in Guldens hebben gekost.

Dus de vraag is heb je het geld ervoor over om op een Vespa rond te rijden of ben je gewoon maar op zoek naar een scooter om wat rond te rijden?

Heb je echt interesse informeer je goed op de Vespa forums, kijk de scooter goed na bij aankoop en vooral maak een goeie proefrit van tenminste 15 minuten.

En vooral vergewis je ervan dat het een echte Vespa is en geen Vespa clone zoals de Bajaj/LML met Piaggio emblemen!
 
Last edited:
Na je comment gelezen te hebben zal ik zeker nog eens goed over nadenken want als er nog bakken met geld bij moet om hem weer goed in orde te maken lijkt het me zinvoller om het voorbij te laten gaan.
Had de verkoper gemaild met wat vragen met hoe zijn de banden en koppeling hoeveel kilometer heeft ie gereden en niks meer teruggehoord , dus....
Bedankt voor je reactie.
 
Back
Top