Vespa lxv groot licht doet het niet

Advertisement - register to remove this

Kan met een spanning zoeker , of een multimeter . Doet het dimlicht het wel , dan kun je er vanuit gaan dat de massa goed is .
Doen beide het niet , kan het de massa zijn .
 
Als het "stadslichtje" in de koplamp wel brandt, komt de wisselspanning voor de koplamp vermoedelijk ook tot aan de grootlicht-/dimlichtschakelaar.

Dus:
  1. Of de grootlicht-/dimlichtschakelaar is defect.
  2. Of er scheelt iets met de bruine en violette draden tussen grootlicht-/dimlichtschakelaar en de fitting van de koplamp, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat 2 draden tegelijkertijd onderbroken zijn of een slecht contact maken.
  3. Of er scheelt iets met de fitting.
  4. Of het duplolampje is defect maar deze had je al vervangen.
  5. Of de massaverbinding van de koplampfitting en massa is onderbroken of maakt een slecht contact. (zwarte draad)
  • Als het blauwe controlelampje in je cockpit wel brandt als je grootlicht inschakelt, zou ik het eerst kijken naar punt 3 en 5.
  • Als het blauwe controlelampje in je cockpit niet brandt als je grootlicht inschakelt, zou ik het eerst kijken naar punt 1.
 
Welke draden moet ik doormeten?
Heb een multimeter
De zwart gele en violet draden maken contact ( piept de multimeter)
Als ik de multimeter op V zet komt er alleen van de accu 12,5 V
Op de schakelaar meet ik geen stroom
Wat nu?
 

Attachments

  • IMG_8421.jpeg
    IMG_8421.jpeg
    88 KB · Views: 7
  • IMG_8420.jpeg
    IMG_8420.jpeg
    165.6 KB · Views: 7
Dan zit er voor de schakelaar dus een onderbreking , heb je de spanning dan wel gemeten als de motor loopt ?
Hoe de koppeling los te halen zonder hamerslag sleutel?
met een blokkeer sleutel , en een ratel met dop , of een ring sleutel . Voor de blokkeer sleutel kun je ook een filter sleutel gebruiken , met zo'n leren band . Of een spanbandje er om heen , en deze vast houden
Post automatically merged:

Maar zoals @Sparky vroeg brand dan ook het blauwe lampje in de cockpit niet , bij grootlicht ?
 
met een blokkeer sleutel , en een ratel met dop , of een ring sleutel . Voor de blokkeer sleutel kun je ook een filter sleutel gebruiken , met zo'n leren band . Of een spanbandje er om heen , en deze vast houden
Post automatically merged:

Maar zoals @Sparky vroeg brand dan ook het blauwe lampje in de cockpit niet , bij grootlicht ?
Of een stok / bezemsteel door je achterwiel steken , ( Beun Manier ).
 
Zoek maar eens naar een afbeelding van remlichtschakelaar scooter. Het gaat om een blokje bij de remhendel met een klein palletje. Deze kleeft vaak. Even beetje perslucht er tegenaan is vaak al voldoende.
Groet,
 
Back
Top