Vespa LX50 start en of kickstart problemen

Wessie1989

New Member
Hallo goedemorgen mensen ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Momenteel ben ik bezig om de scooter van mijn vriendin weer aan de praat te krijgen. De Vespa heeft lang stil gestaan(meer als twee jaar) en is op dit moment geschorst totdat het apparaat weer werkend is. Ik zal in het kort uitleggen waar ik al een beetje naar heb gekeken en tegen welke problemen ik nu aanloop. Als eerst heb ik er 3 liter benzine bijgegooid aangezien de vespa toendertijd helemaal leeg is gereden, verder heb ik er nieuwe olie bijgegooid en de accu bijgeladen die was zo goed als leeg. Ook heb ik er een nieuwe bougie opgedraaid. In eerste instantie lukte het niet om te starten maar gister startte die toch. Na een korte tijd stationair laten lopen zonder gas bij te geven, begon er een raar tikkend geluid uit de carter te komen en blijft de kickstart naar beneden staan(geen tegendruk dus). Wat zou nou het probleem kunnen zijn in eerste instantie kreeg ik hem aan de praat en nu blijft de kickstart naar beneden hangen dus krijg ik hem niet meer gestart. De elektrische start doet het sowieso niet. Wanneer de scooter draait deed de verlichting het wel maar alles op het dashboard bleef uit. Ik hoop dat ik het zo redelijk heb uitgelegd wat er tot nog toe is gebeurd en dat iemand me verder kan helpen om de kickstart weer normaal te laten functioneren zodat de scooter weer start en rijd. Alvast bedankt! Gr Wesley
 
Advertisement - register to remove this

Dag Wessie,
Ik zou de carterdeksel er afnemen en alles van binnen schoon en gangbaarmaken, daarbij de veer van de kickstart even controleren op breuk en goede plaatsing.
Daarbij ook vario schoonmaken en koppeling, controleer de V-snaar, je weet niet of er sprake is van enige corrosie of uitgehard vet.
Je hebt benzine bijgemengd, echter zou ik de carb even afnemen en doorblazen, zowel vlotter alsook sproeiers.
Dan heb ik er alle vertrouwen in omdat hij al even aan is geslagen!
Groet,
 
Hallo Harrr bedankt voor je reactie. Het zou dus alleen de kickstartveer kunnen zijn dat door het blijven kicken het veertje verkeerd is geschoten? Ik dacht zelf al inderdaad om de carterkap er even af te draaien en te kijken of alles goed zit op ze plaats. Zou het de bendix kunnen zijn omdat scooter lang stil heeft gestaan? Verder doet elektrische start het ook niet je hoort alleen een klik en verder niets zeg maar. Staat dat ook in verband met de bendix?
Ik had er ook vertrouwen in aangezien hij gister al meerdere keren wel startte en na verloop van tijd ik de motor wat warm probeerde te laten lopen het wat ging haperen en toen liep de kickstart vast. Lijkt mij dat het valt op te lossen of er moet ergens vers onderdeeltje in. Gr Wesley
 
Back
Top