Vespa lx50 elektrische start werkt niet

Daan3011

New Member
Hallo,

mijn Vespa Lx50 werkt prima met de kickstart maar start niet elektrisch. Ik heb een nieuwe accu erin zitten, een nieuwe startrelais en een nieuwe startmotor dus het lijkt me dat daar de problemen niet in zitten. Heeft iemand enig idee wat het probleem dan zou kunnen zijn?

als ik elektrisch probeer te starten hoor ik wel dat de startmotor geluid maakt en verder doen alle elektrische delen het ook.

MVG
Daan
 
Advertisement - register to remove this

ik had een tijdje geleden ook dat mijn elektrische start het niet meer deed 2t bleek dat mijn bendix vast zat in mijn carterkap dus dat die hem klem hield heb ik in het gat waar mijn bendix in vast zat even wat vet gesmeert en toen deed hij het weer dus controleer of je bendix niet vast zit in je carterkap.
 
Wat kan er aan de hand zijn met de contacten van de startrelais?
Als de contacten slecht zijn kan er minder spanning op de startmoter komen, kan je ook meten.
 
Ik heb de bendix gesmeerd maar deze zat niet vast in de carterkap dus het zal toch een elektrisch onderdeel zijn. Ik ga er morgen naar kijken.

Ik heb deze problemen sinds ik mijn scooter een keertje heb gewassen dus zou dat de elektra in mijn scooter ook beïnvloed kunnen hebben?
 
Heb je dit al geprobeerd?
De startmotor rechtstreeks aan 12 volt hangen dan moet hij gaan draaien, zo niet dan is hij kapot.
Of meten of er 12v opstaat als je start, en hoor je hem dan draaien.
 
Heb een hele tijd geen tijd meer gehad naar mijn scooter te kijken dus excuses voor de late reactie

maar mijn startmotor is nieuw dus deze doet het nog en mijn scooter maakt bij het elektrisch starten nog steeds alleen een zoemend geluid. Met de kickstart werkt hij perfect maar elektrisch dus niet
 
Wat is het een 2T of 4T.
Er staan hier de Service Manuals op de site.
Dan kan je daar misschien iets uithalen.
Misschien draait de startmotor wel rond maar alles wat erna moet draaien misschien niet.
Dus bijv. het tandwiel van de startmotor moet iets aandrijven wat misschien niet gebeurd.
De carterkap eens verwijderen en daar alles goed nakijken.
 
Heb de bendix eerder al helemaal gesmeerd en deze is ook nog goed dus ligt daar niet aan denk ik. Ik heb wel dat wanneer ik mijn contact aan zet dat ik de scooter snel moet starten want de accu loopt dan zeer snel leeg.

het is trouwens een vier takt
Post automatically merged:

De spanning die op mijn accu staat gaat van 12v naar 3v ongeveer na iets van 1 minuut het contact aan te hebben staan
 
Back
Top