Vespa LX50 4t4v 2015 CDI vraag

LDB

Waarom?
Hallo allemaal,

Ik ga morgen een 80cc kitje op mijn Vespa beunen. Nou heb ik een vraag; wat doet het doorboren van een (brom)CDI nou echt? Wordt de volledige tourenbegrenzing eraf gehaald? Blijft er nog een begrenzing voor de veiligheid?

Ik vraag dit omdat ik met de 80cc een berg meer vermogen ga krijgen en veel makkelijker rij tot z'n top. Maar maakt hij dan niet ontzettende overtouren? Of lijkt het alleen zo? Hebben meer mensen met een 80cc daar last van, of zit dit gewoon tussen me oren.

Ik heb momenteel de originele 4v begrenzer erop zitten die doorgeboord is:
vespa-jpg.68098



Alvast dank voor de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,

Ik ga morgen een 80cc kitje op mijn Vespa beunen. Nou heb ik een vraag; wat doet het doorboren van een (brom)CDI nou echt? Wordt de volledige tourenbegrenzing eraf gehaald? Blijft er nog een begrenzing voor de veiligheid?

Ik vraag dit omdat ik met de 80cc een berg meer vermogen ga krijgen en veel makkelijker rij tot z'n top. Maar maakt hij dan niet ontzettende overtouren? Of lijkt het alleen zo? Hebben meer mensen met een 80cc daar last van, of zit dit gewoon tussen me oren.

Alvast dank voor de reacties!
Het doorboren van de cdi haalt de volledige begrenzing weg, dus je zou in principe richting de 11000 toeren kunnen, bij 80cc is het wel aan te raden om een andere vertanding te plaatsen zodat je minder overtoeren hebt.

Ik rij nu zelf op m’n zip met:
- UITLAAT Tecnigas 4Scoot
- CILINDERKOP 4V GEFREESD NAAR 24MM
- NARAKU SPRUITSTUK 24MM
- NARAKU 24MM CARBURATEUR
- VERVROEGDE ONTSTEKING 5 GRADEN
- MALOSSI ALUMINIUM NIKASIL 80CC
- MALOSSI POWERCAM-NOKKENAS
- MALOSSI PRIMAIRE VERTANDING 14 / 39
- MALOSSI VERTANDINGSDEKSEL
- MALOSSI MULTIVAR 2000 VARIATOR
- MALOSSI X BELT VSNAAR
- MALOSSI TORQUEDRIVER
- MALOSSI DELTA-CLUTCH

Hiermee blaas je hem over de 100 kmph heen.
 
Back
Top