vespa lx50 4t 2v verzuipt/trekt valse lucht na koude start

Status
Not open for further replies.

DDD

New Member
het bouwjaar van de vespa is 2012 en is een snor met 12k KM

hij start koud gewoon goed, maar als je direct wilt wegrijden met vol gas valt hij uit of terug naar stationair. ook na de eerste paar honderd meter rijden als je weer stopt en wilt optrekken met volgas hetzelfde probleem. na ongeveer 10 minuten rijden is het probleem volledig weg

hij is volledig onbegrensd maar begrensd had hij dezelfde problemen. er zitten nu 6.5g rollen in, heb ook 6.1g erin gehad en begrensd 10g.
sproeiermaat is nu 80 en heb ook 78 geprobeerd.

er zit nu een snelle onbegrensde cdi maar met de originele bruine ducati zelfde probleem (dus geen doorgezaagde cdi's)

zit een nieuwe bougie in en nieuw spruitstuk op incl pakking.

ben van plan de kleppen te stellen deze week, graag tips waar ik nog meer naar kan kijken om dit te verhelpen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik veronderstel dat je de carburateur al hebt schoongemaakt en dat het dus daar niet aan ligt?

Werkt je elektrische choke wel.
Want het lijkt wel of het blokje wat te arm loopt als het koud is.

Sproeier 80, hoe hard loopt de scooter nu?
 
Ik veronderstel dat je de carburateur al hebt schoongemaakt en dat het dus daar niet aan ligt?

Werkt je elektrische choke wel.
Want het lijkt wel of het blokje wat te arm loopt als het koud is.

Sproeier 80, hoe hard loopt de scooter nu?

carburateur heb ik idd schoongemaakt was ik vergeten te vermelden
met 6.1g rollen loopt die 50/55 en met 6.5g 55/60 (op teller)

hoe kan ik checken of de choke werkt naar behoren? want heb geen extra carburateur of choke
 
bedankt voor de video maar choke zal niet kapot zijn aangezien hij meer toeren maakt bij het opstarten en na ongeveer 30 seconden terugvalt naar normale toeren, dat is het werk van de choke als ik de video goed heb begrepen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top