Vespa LX50 4t 2v hulp gevraagd bij het zoeken naar de juiste lijn.

Henry1908

New Member
Ik heb, wellicht een gekke, vraag. Hoe krijg ik de laatste 10 a15km/u in een mooie lijn als de voorgaande 50km/u. Hoeft niet in een rechte lijn naar boven maar ik vind de laatste km'ers nogal traag gaan. Dus vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen om de juiste lijn te vinden.

Wat heb ik al gedaan;
LX50 4t 2v;
- nieuwe sproeier 80
- nieuwe 7.2 rollen in Malossi Multivar
- nieuwe witte drukveer
- nieuwe snaar
- nieuwe bougie
- kleppen gesteld op .10 en .15
- nieuwe Malossi luchtfilter
- geen varioring aanwezig
- nieuwe Ducati grijze onbegrensde CDI

Hij gaat niet harder dan 60km/u op de teller, trekt goed door naar de 50 maar daarna gaat hij zeer traag naar de 60. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen om de lijn wat mooier te krijgen en mogelijk de top wat hoger.

Groet,

Henry
 

Attachments

  • Screenshot_20240602_141417_Dragger.jpg
    Screenshot_20240602_141417_Dragger.jpg
    81 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

heb dit gezien ook in filmpjes van joey schaar, op youtube te vinden als vol gas met joey.

hij verkoopt cdi's met de volgende info:

Piaggio OEM Bobine & CDI – Artikelnummer: 6399786​

Bobine & CDI Piaggio/Vespa 50 AIR 4T 2V 45 km/u (Ducati)

Upgrade je Piaggio of Vespa 50cc scooter met deze originele Ducati CDI en bobine voor 4-takt 2V motoren. Deze CDI is ideaal voor het opvoeren van zowel bromfietsen als snorfietsen, en biedt indrukwekkende prestaties.

Prestaties:​

  • Standaard Configuratie: Met een 3,5 of 4,5 varioring bereikt je scooter gemiddeld 45 km/u.
  • Opgevoerd Zonder Varioring: Bij installatie zonder varioring kunnen snelheden van 55 tot 65 km/u worden behaald.

Aanbevolen Afstellingen:​

  • Rollen: Joey adviseert 6,1 gram rollen voor de beste prestaties.
  • Sproeier: Gebruik een sproeier van maat 82.
  • V-snaar: Voor het beste resultaat wordt aanbevolen om een nieuwe originele V-snaar te monteren.

Ontgrenzing:​

Nieuw bij www.JoeySchaar.nl is de ontgrenzing van de Ducati Bromfiets CDI. Deze service biedt nog hogere prestaties voor je scooter.

  • 50cc Scooter: Voor een ontgrensde CDI op een 50cc motorblok, gebruik 5,7 gram rollen en een sproeier van maat 84.
  • 80cc Scooter: Hoewel specifieke afstellingen voor 80cc motoren niet worden gegeven vanwege de vele variabelen, biedt de ontgrensde CDI nog steeds aanzienlijke prestatieverbeteringen
ik weet niet zeker of de 5.7 te licht zijn of dat hij 7.5 gram bedoelt. ik heb een ontgrenste cdi bij hem besteld maar zit er nog op te wachten.

je kan dus zowieso sproeier 82 of 84 eens proberen en de rollen wat lichter er in doen, bijvoorbeeld die standaard bij de multivar komen.
Post automatically merged:

heb dit gezien ook in filmpjes van joey schaar, op youtube te vinden als vol gas met joey.

hij verkoopt cdi's met de volgende info:

Piaggio OEM Bobine & CDI – Artikelnummer: 6399786​

Bobine & CDI Piaggio/Vespa 50 AIR 4T 2V 45 km/u (Ducati)

Upgrade je Piaggio of Vespa 50cc scooter met deze originele Ducati CDI en bobine voor 4-takt 2V motoren. Deze CDI is ideaal voor het opvoeren van zowel bromfietsen als snorfietsen, en biedt indrukwekkende prestaties.

Prestaties:​

  • Standaard Configuratie: Met een 3,5 of 4,5 varioring bereikt je scooter gemiddeld 45 km/u.
  • Opgevoerd Zonder Varioring: Bij installatie zonder varioring kunnen snelheden van 55 tot 65 km/u worden behaald.

Aanbevolen Afstellingen:​

  • Rollen: Joey adviseert 6,1 gram rollen voor de beste prestaties.
  • Sproeier: Gebruik een sproeier van maat 82.
  • V-snaar: Voor het beste resultaat wordt aanbevolen om een nieuwe originele V-snaar te monteren.

Ontgrenzing:​

Nieuw bij www.JoeySchaar.nl is de ontgrenzing van de Ducati Bromfiets CDI. Deze service biedt nog hogere prestaties voor je scooter.

  • 50cc Scooter: Voor een ontgrensde CDI op een 50cc motorblok, gebruik 5,7 gram rollen en een sproeier van maat 84.
  • 80cc Scooter: Hoewel specifieke afstellingen voor 80cc motoren niet worden gegeven vanwege de vele variabelen, biedt de ontgrensde CDI nog steeds aanzienlijke prestatieverbeteringen
ik weet niet zeker of de 5.7 te licht zijn of dat hij 7.5 gram bedoelt. ik heb een ontgrenste cdi bij hem besteld maar zit er nog op te wachten.

je kan dus zowieso sproeier 82 of 84 eens proberen en de rollen wat lichter er in doen, bijvoorbeeld die standaard bij de multivar komen.
hij heeft ook beide afstellingen getest op een testbank in zijn filmpjes. maar elke scooter is natuurlijk anders
 
Back
Top