Vespa lx50 2t

SnelleJelle50cc

New Member
Hallo allemaal, snel vraagje. Ik heb een snor vespa lx50 2takt gekocht en die loopt nu rond de 40. Ik wil hem naar gele plaat over gaan zetten en hem een stuk sneller laten optrekken en een hogere top krijgen uiteraard. Hij trekt nu gigantisch sloom op, er zit een sito uitlaat onder en voor de rest is alles standaard. Ik heb al een 17,5mm carb besteld en ga een malossi vario erin gooien. Heeft iemand een goeie setup of tips om hem harder te laten lopen? Ik ga de cilinder nog laten ophogen aangezien die nu nog een snorscooter is. Welke sproeier, rolletjes en druk en trekveertjes zou ik bvb moeten halen?
 
Advertisement - register to remove this

Ben zelf op het moment bezig een Zip 2 takt (zelfde blok als 2 takt lx50) op te voeren om naar gele plaat om te keuren, je kan daar ook een draadje van vinden op mijn account onder "Zip 2 takt afstelvraagje"

Wellicht dat het je wat kan helpen :)
 
Ben zelf op het moment bezig een Zip 2 takt (zelfde blok als 2 takt lx50) op te voeren om naar gele plaat om te keuren, je kan daar ook een draadje van vinden op mijn account onder "Zip 2 takt afstelvraagje"

Wellicht dat het je wat kan helpen :)
Bedankt voor de reactie! Ik kan alleen een paar berichten daarin niet zien om een of andere reden dus ik kan precies de afstelling niet zien…
 
Onder mijn eerste bericht zie je de optie: Sort by date of Sort by Votes, als je deze even om switcht zie je alles :)

In het kort:
- 45 cilinder (maakt het grootste verschil)
- brom koelvin
- 7,5 gr rollen

Heb zelf ook nog een Malossi wit drukveer met Malossi witte trekveren, samen met 6,5 en 7,5 gr rollen. Maar gaat nu iets te hard haha

Maar check vooral het draadje voor al het specifieke spul ^^
 
Als er dan toch een andere.cilinder op komt zou je beter een dr70 kunnen monteren rijd allemaal net wat vlotter en kan verder met dezelfde onderdelen als de standaard 50 gemonteerd worden
 
huh wat is dat nou weer voor onzin, zit een groot verschil in een dr70 en een standaard 50cc cilinder
Onzin? Ik bedoel alleen te zeggen dat je op dezelfde setup met die DR70 net wat lekkerder met het verkeer mee kan komen. En als je zelf al zegt dat het best iets harder mag dan is het echt geen wereld van verschil als de rest gewoon standaard en ontgrensd is.
 
Back
Top