Vespa LX trilt hulp nodig

wake002

New Member
Ik zou graag willen weten welke andere stappen nog genomen kunnen worden. Mijn Vespa LX heeft denkelijk hetzelfde.
Mijn klacht:
1. Op de standaard loopt hij normaal, maar..
2. Zodra ik over de wegrijdt is net alsof het voorwiel over een wasbord rijdt.
Veel of weinig gas maakt niks uit.

Wat nagekeken?
1. Bandenspanning is in orde
2 lager voorwiel -> lijkt in orde
3 balhoofd -> lijkt geen speling te hebben

Dus.... tips zijn meer dan welkom

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

lij
Ik zou graag willen weten welke andere stappen nog genomen kunnen worden. Mijn Vespa LX heeft denkelijk hetzelfde.
Mijn klacht:
1. Op de standaard loopt hij normaal, maar..
2. Zodra ik over de wegrijdt is net alsof het voorwiel over een wasbord rijdt.
Veel of weinig gas maakt niks uit.

Wat nagekeken?
1. Bandenspanning is in orde
2 lager voorwiel -> lijkt in orde
3 balhoofd -> lijkt geen speling te hebben

Dus.... tips zijn meer dan welkom

Bij voorbaat dank
lijkt.. lijkt.. dat kan je niet zomaar even voelen daar moet je echt de boel los voor halen. Begin daar maar is mee, controleer ook je voorvork.
 
lij

lijkt.. lijkt.. dat kan je niet zomaar even voelen daar moet je echt de boel los voor halen. Begin daar maar is mee, controleer ook je voorvork.
Dank voor de snelle reactie.
Voorwiel heb ik eruit gehaald en het lager loopt soepeltjes.
Balhoofd heb ik net als bij een MTB nagekeken. Stuur draait soepel naar links en rechts. En bij gebruik van voorrem voel ik geen speling.
(Ik zei lijkt omdat dit nieuwe materie voor mij is, maar wel aan MTB werk)
Kun je iets meer vertellen wat ik aan de vork zou kunnen voelen/zien?
De vork is droog (geen lekkage) en heeft voldoende compressie.
Bij voorbaat dank.
 
wake002 Als je het voorwiel van de grond hebt , loopt de band dan overal met dezelfde afstand van de grond , of een zelf aangebracht meetpunt? Niet dat er een platvlak , of hoogte verschil in het loopvlak zit.
 
Dank voor de snelle reactie.
Voorwiel heb ik eruit gehaald en het lager loopt soepeltjes.
Balhoofd heb ik net als bij een MTB nagekeken. Stuur draait soepel naar links en rechts. En bij gebruik van voorrem voel ik geen speling.
(Ik zei lijkt omdat dit nieuwe materie voor mij is, maar wel aan MTB werk)
Kun je iets meer vertellen wat ik aan de vork zou kunnen voelen/zien?
De vork is droog (geen lekkage) en heeft voldoende compressie.
Bij voorbaat dank.
Met soepel naar links of rechts draaien weet je natuurlijk niet of de balhoofdlager in orde is. Beste iemand erbij die de frame stilhoudt en de ander de voorvorkpoten vasthoudt en heen en weer of zelfs op en neer beweegt. Dan voel je echt of er speling zit en of de lagers nog wel in orde zijn.
Post automatically merged:

Beste als ik 15+ rij dan voel ik een irritante trilling in mijn treeplank dus de trilling komt van mijn voorwiel iemand enige idee wat dit kan zijn
Check of de ophangpunten van je motorblok en subframe nog wel vastzitten. Motorophanging rubber kan ook naar de klote zijn. Dan is er geen sprake meer van demping en laat het de trillingen door naar het frame.
 
Back
Top