Vespa LX 50 snor

shovelhead

Well-Known Member
Ik was aan het rijde niks aan de hand
Ineens liep de snelheid terug naar stilstand
En kreeg hem niet meer aan
Hij draait gewoon rond
Heb al de bougie er uit gehaald
Die vonkt gewoon
Bougie er uit gehaald ingespoten maar haalde niks uit
Ook de luchtfilter eraf gehaald en ingespoten haalde ook niks uit
Heeft iemand nog een tip ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

is de vespa lx opgevoerd?
zo ja kijk dan even of er een grote brom koelvin gemonteerd is.
veel mensen en dealers weten niet dat deze vervangen dient te worden als de scooter sneller gemaakt word.
als deze niet gemonteerd is kan het heel goed zijn dat je cilinder is warm gelopen.
vr groet jos koeleijn JRS Scooters
 
Cilinder was inderdaad vastgelopen
Heb alles vervangen
Meteen starten lopen
Stomme vraag grote brom ?
Bedoel je aan de zijkant
Dat ik die vin moet vervangen voor een grotere ?
 
Waarschijnlijk zijn de koelvinnen van een snor kleiner als die van een brom oid ? Lijkt me stug , maar het zou goed kunnen wegens de lage snelheiden die bereikt kunnen worden. :)
 
de koelvin van een vespa 25 km is hetzelfde als een van een 4 takt. deze ontwikkelen minder warmte! om dan minder verlies en dus een zuinigere motor te maken maken ze de koelvin die veel energie vreeten kleiner bij de snor scooters.
ga naar een grote goede scooterdealer die heeft ze altijd op voorraad.en vraag om een koelvin van een zip 2t 2009.
succes
vr groet Jos Koelewijn JRS Scooters
 
Heb m aan de praat
Maar nu dit
Cilinder en zuiger vervangen
Membraam is goed
Uitlaat is goed
Carburateur schoongemaakt
Nieuwe bougie
Staren lopen
Loopt gewoon stationair
Kan vol gas geven alles top
Zodra ik er op ga zitten
Rijd ie heeeeel langzaam
Als ik gas ga geven
valt ie bijna uit en gaat niet harder
iemand een idee ??????
 
heb je de zelfde snor cilinder gekocht?
poorttiming van je nieuwe cilinder (waarschijnlijk van een brommer) kan compleet anders zijn (beter/sneller).
het lijkt erop dat hij weg smoort dit komt door een te kort aan brandstof grotere hoofdsproeier (van 58 naar iets van 62/64) wat ook als nood oplossing kan helpen is je luchtschroef indraaien. succes
 
luchtschroef van 2takt piaggio's staat vanuit de fabriek al veelste ver uit (5slagen oid)

gewoon op 1.5slag zetten.

Ook passen bromcilinders niet standaart in het carter bij snorvespa's.
 
Uitlaat is goed
Nieuwe pakking spruitstuk gedaan voor de zekerheid
sproeier 60 erin gezet
En lucht afgesteld sproeier
Gaat nu weer als de brandweer
allemaal bedankt top
icon_e_biggrin.gif
 
Back
Top