vespa lx 50 snor/brom opvoeren

ruudjuh92

New Member
hoi allemaal

mijn naam is ruud , ben 25 jaar en ik heb sinds een week een vespa lx 50 snor 4v 4takt
de dealer waar ik de vespa gekocht heb had de vespa van brom naar snor om laten keuren vlak voordat ik hem kocht

ik dacht eerst een snor te willen maar heb nu besloten om hem as donderdag om te laten keuren naar brom 45kmh bij de rdw

hij loopt namelijk nu al 47kmh

nu wil ik hem eigenlijk 70 - 80kmh laten lopen maar iets meer zou ook geen probleem zijn maar is denk ik niet haalbaar

nu ga ik de cdi laten vervangen voor een volledig ontgrensde cdi met begrenzer met afstandbediening
en de vario ring eruit laten halen

nu vraag ik me af hoe hard dit ongeveer zou lopen

er is ook nog een optie voor een sport nokkenas
maar wat gaat dit doen kwa prestatie verschil

scheeld dit veel in top maar ook in optrekken

ik hoop dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben

nogmaals het is vanaf as donderdag geen snor meer maar een brom versie
met een snor boven de 50kmh zou gewoon onverantwoord zijn

gr ruud vd brink
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf ook een 4t 4v lx50 gehad ik had alleen de vario ring eruit en daarna liep hij 65kmh, daarna had ik een ontgrensde cdi gekocht daarna liep hij gauw 75, daarna nog een andere ontstekingsbox erop gezet (wat beter zou zijn) waar ik dus maar 5kmh winst mee had.
daarna had ik bij een monteur laten knutselen aan de rolletjes en trekveren endaarna liep hij gauw al 87kmh.

het scheelde opzich veel in op trekken want hij trok sneller op als een standaard 2takt aerox.
in het nokkenas heb ik niks aan gedaan heb ik ook niet zoveel verstand van maar dat was gewoon nog standaard.
je zou ook nog mischien een andere onsteking kunnen proberen maarja over het algemeen zijn 4takt brommers niet zo heel snel...

alleen 2weken nadat ik hem had op gevoerd reed ik 80 en een auto zag mij niet......
dusja die scooter leeft niet meer ik nog wel gelukkig ;) dusja kijk uit met rijden.
 
ik heb zelf ook een 4t 4v lx50 gehad ik had alleen de vario ring eruit en daarna liep hij 65kmh, daarna had ik een ontgrensde cdi gekocht daarna liep hij gauw 75, daarna nog een andere ontstekingsbox erop gezet (wat beter zou zijn) waar ik dus maar 5kmh winst mee had.
daarna had ik bij een monteur laten knutselen aan de rolletjes en trekveren endaarna liep hij gauw al 87kmh.

het scheelde opzich veel in op trekken want hij trok sneller op als een standaard 2takt aerox.
in het nokkenas heb ik niks aan gedaan heb ik ook niet zoveel verstand van maar dat was gewoon nog standaard.
je zou ook nog mischien een andere onsteking kunnen proberen maarja over het algemeen zijn 4takt brommers niet zo heel snel...

alleen 2weken nadat ik hem had op gevoerd reed ik 80 en een auto zag mij niet......
dusja die scooter leeft niet meer ik nog wel gelukkig ;) dusja kijk uit met rijden.

Wat voor gewicht rollertjes had hij er bij jou scooter erin gedaan? En welke trekveertjes?
 
Wat voor gewicht rollertjes had hij er bij jou scooter erin gedaan? En welke trekveertjes?
Dat weet ik echter niet hij had gwn een paar gram lichtere rolletjes en strakkere trekveren meer weet ik niet wat ik wel weet is dat hij snel optrok
 
Back
Top