Vespa LX 50 elektrisch aangedreven maken

danzl

Well-Known Member
Heeft iemand ooit geprobeerd om een LX elektrisch aangedreven te maken?
Ik zie vaker op ali setjes voorbijkomen en het leek me wel leuk om dit een keer als experiment uit te proberen.

Dus als iemand wat info heeft hoor ik dat graag
 
Advertisement - register to remove this

om een LX elektrisch aangedreven te maken?
Zal in ieder geval niet goedkoop zijn als je dit goed wilt doen en een scooter wilt bouwen met een acceptabele actieradius.

Verder zul je deze scooter waarschijnlijk opnieuw moeten laten keuren door de RDW.

Niet echt iets wat je even doet als experimentje, denk ik zo.

Misschien beter je huidige scooter verkopen, als deze tenminste nog in een acceptabele toestand verkeert en bij het geld van de verkoop de kosten van je voorgenomen experimentje te leggen en daarmee een fatsoenlijke elektrische scooter aan te schaffen.
 
€ 185,67 | Qsmotor 1000W Bldc Mid-Drive Motor Vergadering Conversion Kits Voor Elektrische Scooter

Misschien moet je zelf even de moeite nemen om wat duidelijker te reageren. Een scooter is geen lego, een blok van een "chinese" site pakken betekend niet dat het ook op jouw scooter past. Ik wil je best wat tips geven, maar het komt nu een beetje over dat wij alles mogen uitzoeken?
 
Motortje kost dus slechts € 185,67.
Heb je gezien dat een soortgelijk bedrag gerekend word voor de verzendkosten ?
Buiten dat er extra kosten komen voor alle andere benodigdheden...
 
212 Euro zelfs want het is zeer verstandig om de controller erbij te nemen anders heb je nog niks.
181 Euro verzendkosten naar Nederland of België.
En hopelijk zit er bij de controller ook de bedienunit/display en Gashendel. want die zie ik niet op de foto.
En dan komt waarschijnlijk het duurste denk ik, een goed accu pack.
 
Daar heb je gelijk in dat de grootste kosten in het accu pack gaan zitten en zeker als je beetje een leuke actieradius wil hebben.
 
Precies, als je dan alle kosten samen telt en je beseft dat je daarmee een Chinese budget motor en sturing hebt zonder enige zekerheid op een fatsoenlijke garantie noch op de zekerheid dat je later, indien er iets defect raakt, ook aan spare parts kunt geraken, heb ik in mijn post #3 ook geschreven:
Misschien beter je huidige scooter verkopen, als deze tenminste nog in een acceptabele toestand verkeert en bij het geld van de verkoop de kosten van je voorgenomen experimentje te leggen en daarmee een fatsoenlijke elektrische scooter aan te schaffen.
 
Last edited:
deze vind ik beter. moet alleen op t blok passend maken zoals deze runner met piaggio blok of minarelli.
Ik hoop wel dat hij een beschermkapje om de motor en fan heeft gemaakt, want een passagier vindt het niet leuk als zijn broekspijp ertussen komt of die fan langs zijn/haar been schuurt. ;)

Maar nogmaals, dit zijn hobbyprojecten erg leuk maar als je zelfs, in dit geval, naar de kosten kijkt kun je beter je thermische scooter verkopen en een elektrische kopen met bijlegging van de geplande investering.

Daarnaast komt nog eens de typegoedkeuring van de RDW in Nederland of de Autoveiligheid in België.
 
Niet aan beginnen aan zulke knutselprojecten als je er nu al zelf niet aan uitkomt. Buiten het electrische deel zul je ergens je accus kwijt moeten kunnen en aangezien je op een vespa LX niet eens fatsoenlijk een radiateur kwijt kan word dit ook lastig. En die lingwong chinese euroknallers kunnen nooit veilig en sterk genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk en veilig over straat te rijden, als je het al red naar de keuring van het RDW zonder dat je ergens halverwege met een lege accu staat te vloeken
 
leuk idee van TS (alhoewel z'n VX50 al vele elektrische broertjes heeft, en niet alleen bij AGM) maar naast de accu
zit je ook met het omkeuren (plus bemoeienis van RDW).
wat eventueel ook kan, is een lowprice scooter van marktplaats scoren, en de aandrijving overzetten...
 
Back
Top