Vespa LX 50 4T (45km/h) loopt niet goed

Marijn87

New Member
Beste forumleden,

Mijn Vespa LX504t 2V 45km/h heeft wat kuren. Hij start met regelmaat zeer slecht. Hij blijft starionair even lopen en valt dan uit. Als hij even loopt en ik geef gas dan valt hij direct uit.

Na 30min rust en af en toe proberen loopt hij over het algemeen wel maar ik moet continu gas bijgeven anders valt hij meteen uit (omgedraaide situatie tov het startprobleem).
Als ik hem vervolgens probeer te starten dan doet hij het meteen maar wel met extra gasgeven.

Spanningsregelaar is nieuw
Bougi is 200km geleden vervangen
Luchtfilter is nieuw
Startmotor is vervangen
Accu is nieuw en wordt keurig opgeladen tijdens het rijden. Waardes zijn ook goed.
 
Advertisement - register to remove this

Reageert ie op de stationair afstelschroef?
Dus indraaien om 'm weer stationair/hoger in toeren te krijgen...
sketch-1553328149691.png
 
Hoe oud is deze scooter en heb je deze nieuw of 2ehands gekocht.. Het is misschien handig als we wat meer informatie hebben.
We hebben geen glazen bol en we weten niet meer dan de dingen die je hier boven vermeld hebt.

En welke cdi heb je? Als het ding nieuw is kan het zijn dat je een grotere hoofdsproeier moet hebben.
Toen mijn piaggio nieuw was zat daar ook een te kleine sproeier in (75) en het was te klein om er mee te rijden. Maar had hierdoor ook startproblemen met stationair blijven lopen.. Vaak staat de stationair sproeier wel goed afgesteld maar is de hoofdsproeier toch te klein gebleken..

Als je nog een gele ducati cdi hebt en die is nog niet ontgrensd dan is het beter om er sproeier 78 erin te zetten..

Ontgrensd en ducati grijze cdi raad ik aan om sproeier 80 te nemen.. 82 is vrijwel wat te groot.

Als dat niet helpt zit er misschien troep in de kanaaltjes van de carburateur of een dichte geslagen sproeier.. Dan zal dat schoongemaakt en door geblazen moeten worden zodat de opening weer vrij is.
 
Twee jaar geleden heb ik de scooter gekregen van een vriend omdat hij volledig was doorgeroest en niet meer liep. Ik heb hem volledig gerestaureerd. Nieuwe accu, startmotor, zuiger, pakkingen, bougie en spanningsregelaar. Heb hem na de renovatie rijdend gekregen en had toen geen problemen. Nu dus wel zoals in de eerst post te lezen is.

Stel gerust vragen!
 
Hoeveel km zit er op deze scooter? En welke sproeier maten zitten er in de carburateur?

Heb je ook al gekeken op valse lucht..? Bijvoorbeeld het spruitstuk van een 4takt KAN nog wel eens wat scheurtjes bevatten?
Dit is zeker al eens voor gekomen bij een van mijn 139qmb blokken.. Ik weet dat die van piaggio beter zijn.. Maar het blijft natuurlijk ook maar rubber dat na lange tijd droogte scheurtjes kan geven en je dan een lekkage krijgen en er teveel lucht bij de motor komt en de hele carb afstelling vernaggeld. Anders eens de carb goed intern schoon laten reinigen (eventueel met zo`n apparaat)
 
De vorige eigenaar was niet zo van de onderhoud. Hij heeft in Scheveningen gestaan in de zoute lucht. Na twee jaar stilstaan kun je het resultaat wel raden. Maar met veel liefde, epoxy, spuiten, slijpen, reviseren, etc. het resultaat was een goed rijdende en nieuw oogende scooter.
 
Back
Top