Vespa LX 50 4t 2v opvoeren, simpele vragen

Status
Not open for further replies.
Hallo,

Zoals de titel.

Wat is de beste (denkende aan duurzaamheid scooter/motorblok) manier om de scooter op te voeren en rond de 45 km te laten lopen?

Wil mijn scooter opvoeren, loopt 35 km. Wrs is de vario ring verwijderd (weet ik nog niet zeker, maar ga dus vanuit van wel).

Kan ik dan een bobine + cdi unit 45 km van Ducati installeren? Hoe hard zal deze dan ongeveer lopen?

Van onderstaande link:

En moet ik dan een grotere sproeier en/of rolletjes nemen?

Dus wat is de beste manier om de scooter op te voeren en rond de 45 km te laten lopen?
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst of je varioring er echt uit is, zo niet haal die er dan eerst uit kijk dan is hoe hard ie gaat, zit ie er wel in dan kan je idd een andere cdi erin zetten geen idee of die 45km/u goed is enzo
 
Oke, excuus.



Alsnog dank voor reactie.

Maar als hij er inzit dan laten zitten en wel een cdi plaatsen? Of bedoel je eruit halen en dan icm cdi. Of echt laten zitten en dan icm cdi. Had ergens gelezen dat dit slecht is voor de v snaar als je ring laat zitten icm cdi.
Vario ring is sws slecht voor je scooter, met een ontgrensde cdi al helemaal
 
Stel mijn vario ring is er uit. Hoe kan het dan dat ik nu 35 rijd. Of kan dit aan van alles liggen, lichtere vario rolletjes, of prop uit uitlaat etc.

Of is dit wel makkelijk te zeggen. Die 10km verschil ipv 25.
 
Stel mijn vario ring is er uit. Hoe kan het dan dat ik nu 35 rijd. Of kan dit aan van alles liggen, lichtere vario rolletjes, of prop uit uitlaat etc.

Of is dit wel makkelijk te zeggen. Die 10km verschil ipv 25.
Ik weet niet wat voor scooter je hebt, maar mijn zip reed ook 34 toen ik hem kocht, zaten nog 2 vario ringen in en gewoon standaard rolletjes en cdi
 
Stel mijn vario ring is er uit. Hoe kan het dan dat ik nu 35 rijd. Of kan dit aan van alles liggen, lichtere vario rolletjes, of prop uit uitlaat etc.

Of is dit wel makkelijk te zeggen. Die 10km verschil ipv 25.
Zo te zien heb je een vespa of zip 4t uitlaat doet verder niks met je prestaties dus prop is het sws niet, rolletjes zijn het ook niet denk ik
 
Carter,

ik heb geen idee, ik heb deze regel niet bedacht.

Ik heb ook al aangegeven aan de leiding van dit forum, dat het eigenlijk een beetje krom is.
Iemand die zegt, mijn brommer gaat niet harder dan 70~80 kmpu wordt gretig geholpen om hem nog sneller te maken en dit is ook toegestaan.
Iemand die zijn snorretje harder wil laten gaan mag niet geholpen worden volgens de forumregels.

De reden hiervoor is blijkbaar dat een snorder geen helmplicht heeft, tenminste in Nederland, dit zou de snorder in gevaar brengen en dit vindt de forumleiding niet verantwoord.
 
Bedankt voor de reacties allen nogmaals.

Ok Choempie, das een goeie haal wel een begrenzer. Heb nu eerst een blokkeersleutel gehaald. Ga dat proberen.

Inmiddels beide schokbrekers, spiegel en km kabel vervangen. :D nog niet volledig afgerond.
 
Bij deze heb je een waarschuwing aan je broek.. Ik heb je eerder ook al aangesproken op je gedrag, maar je gaat weer vrolijk verder.

Bij deze word de discussies beeindigd wegens opvoeren snor scooter. (2 topics weer over snor tuning)

/abus.

En een warning punt op je naam.
 
  • Like
Reactions: Bas
Status
Not open for further replies.
Back
Top