Vespa lx 4v 80cc blok met 24mm carburateur loopt alleen stationair

SBL

New Member
Hallo,
Zoals in een eerdere post vermeld heb een vespa lx 80cc blok onder een zip gebouwd. Helaas had ik problemen met de standaard carb die bij dat blok zat, daarom had ik vorige week een gloednieuwe 24mm naruku carb besteld. Nu heb ik hem er op gezet en loopt hij netjes stationair, echter blijft het daar ook bij. Ik heb verschillende sproeiers van 88 tot 120 geprobeerd maar ik kon nooit gas geven en sloeg hij dan ook af. Luchtschoef staat op 1,5 slag. Ook deed de scooter het normaal als ik er een andere carb op had gezet om te testen.
Ik dacht zelf dat het door valse lucht kwam maar ik kon niks vinden. Hopelijk heeft iemand een idee waar dit door komt.
 
Advertisement - register to remove this

Gaat de gas schuif omhoog als je de vlinderklep bedient , en gaat de naald me omhoog ? Dit kun je zien door de aansluiting van de luchtslang als je een beetje gas geeft.
 
De gasschuif gaat gewoon omhoog, kan het misschien zo zijn dat ik veel grotere sproeier nodig heb dan gebruikelijk is voor deze setup?
 
Wat voor andere carb had je er dan op dat hij wel goed liep , is het misschien zo dat 24mm veel te groot is , en je teveel lucht binnen krijgt ?
Kun je eens proberen , wat hij doet , door een deel van de lucht inlaat af te plakken.
 
Wat voor andere carb had je er dan op dat hij wel goed liep , is het misschien zo dat 24mm veel te groot is , en je teveel lucht binnen krijgt ?
Kun je eens proberen , wat hij doet , door een deel van de lucht inlaat af te plakken.
Ik had volgens mij eerst een 19mm carb. De 24 mm carb loopt nu goed alleen met wegrijden kan ik niet te veel gas geven.
 
Back
Top