Vespa LX 4T gaat niet harder dan 55 met malossi multivar kit + ontgrensde CDI + sproeier 80

Huump

Eigenaar beunscooter XD
Huidige setup
Vespa LX50 4T 2V '06 brom
- Malossi multivar met 6,1gr rollen
- Witte drukveer
- Sproeier 80
- Ontgrensde CDI (https://josdijkman.nl/cdi-piaggio-4...UmN56_iDPcvmJytQiLXLtumutFtBsAixoClJ8QAvD_BwE)
- Verder is alles std

Hij maakt veel toeren zonder dip, trekt opzich goed op, maar ik wil graag dat hij nog wat harder loopt. Ik heb zelf gedacht om evt. zwaardere rollen te gebruiken of een sproeier maatje 82 of 84. Ik denk namelijk dat ik op mn top nog wel wat extra toeren zou kunnen maken. Verder iemand ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Malossi casht daar lekker door doordat ze naast de multivar kit, met rolletjes, nog een set rollen verkopen doordat die 6,1gr toch door bijna niemand gebruikt wordt.

En als ik ergens achter ben gekomen sinds ik ben begonnen met scooters sleutelen is het wel dat die malossi rollen helemaal kut zijn. Veel te duur voor een veel te slechte kwaliteit. Heb te veel geld aan die dingen verspilt
 
Ik heb er zojuist 8,3 gr rollen in gedaan. Op de top maakte dat helemaal nie uit, maar hij trok een stuk langzamer. Vervolgens van sproeier 80 naar 82. Nu trekt hij weer goed en de top is gestegen met 5 km/h. Ik heb nog een sproeier 84 liggen en die ga ik ook nog even testen ookal verwacht is geen verbetering. Zijn er aanraders voor 80cc kitjes voor niet al te veel geld?
 
Ik heb er zojuist 8,3 gr rollen in gedaan. Op de top maakte dat helemaal nie uit, maar hij trok een stuk langzamer. Vervolgens van sproeier 80 naar 82. Nu trekt hij weer goed en de top is gestegen met 5 km/h. Ik heb nog een sproeier 84 liggen en die ga ik ook nog even testen ookal verwacht is geen verbetering. Zijn er aanraders voor 80cc kitjes voor niet al te veel geld?
Zou gewoon een 2takt halen dan ga je met een degelijke setup zo 100+ (zelfs met fabriekcilinder kun je de 100 halen)
 
Back
Top