Vespa lx 4t 4v van brom naar snor

Dugalic

New Member
Hallo allen,

ik heb een vespa lx met een 4t 4v motorblok. Inmiddels zit er een sproeier 70 in waar standaard 75 in zit en een hele dikke vario ring waardoor de scooter met deze setup 25kmh op teller loopt. Ik heb wel een ander probleem dat de scooter overtoeren maakt eenmaal op 25kmh. Is er een mogelijkheid om de toeren lager te houden dan alleen een begrenzer te plaatsen? Dit moet uiteindelijk een volwaardige snorscooter blijven en worden. De snelheid zal dan ook niet meer dan deze 25kmh worden. Het moet van de rdw en met hoge toeren zal de scooter ook niet lang goed lopen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

een andere cdi erin kan niet omdat het een 4v is.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn advies is wat hoger gewicht in de vario rollen en heel gauw sproeier 75-78 erin. Hij mag trouwens best 30 op de teller, gaan ze vanuit de dealer ook.
Zelfs 34 volgens WOK norm.

De scooter is met 75 al (te) arm ivm milieu wetgeving E4. Rollen zou op 8-10 gr uitkomen gok ik. Je begint dan met de zwaarste en hoe lichter je gaat hoe meer toeren.
 
Last edited:
Mijn advies is wat hoger gewicht in de vario rollen en heel gauw sproeier 75-78 erin. Hij mag trouwens best 30 op de teller, gaan ze vanuit de dealer ook.
Zelfs 34 volgens WOK norm.

De scooter is met 75 al (te) arm ivm milieu wetgeving E4. Rollen zou op 8-10 gr uitkomen gok ik. Je begint dan met de zwaarste en hoe lichter je gaat hoe meer toeren.

ik heb er 10gram rollen in zitten. Tot ongeveer 18kmh trekt het bizar langzaam alleen dan schiet de scooter in toeren omhoog.
Hoorde ook een maat van mij zeggen dat er een inlaatbegrenzer ook ingebouwd kan worden in je inlaatspruitstuk. Zal dit werken? De 4klepper modellen zijn wel in vergelijking met de 2klepper modellen veel hoger in toeren door de brom cdi.
75zit er standaard in maat had er 70 ingedaan om zo het mengsel armer te maken. Is er niet iets anders waar ik rekening mee moet houden bij deze keuring? Scooter is wel gecontroleerd. Remmen verlichting claxon balhoofdlagers zijn goed. Bodem is ook niet rot maar hard.
 
Back
Top