Vespa lx 4t 4v knallen uit uitlaat en houd in

Status
Not open for further replies.

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
ik heb laatst een tecnigas gp4 uitlaat onder mijn scoote gezet en als ik rij en ik geef vol gas dan houd hij in bij de 20kmh en dan sputtert hij 7 seconden en dan rijd hij weer door en soms blijft hij gewoon vast hangen bij 20 kmh.
Iemand help want ik heb geen zin om een nieuwe uitlaat te kopen
 
Advertisement - register to remove this

knallen uit de uitlaat is meestal een overschot aan benzine wat hij niet kan verbranden en dus er uit gooit, kleinere sproeier kan wel eens werken :) verklaard ook het inhouden etc. Als ik jouw rustig drinken geef kun je het aan, als ik een glas in 1 keer in je leeg giet ga je ook sputteren :p
 
Ps. Andere uitlaat is ook andere sproeier, druk en trekveer en afstelling van de carburateur. Het is niet zo dat je er zo een ander onder kan zetten en het goed is.
 
..Een andere uitlaat op een 4-takt 50CC heb geen nut / geen invloed op een 4-takt .
4-Takt is een open uitlaat systeem , i.v.m kleppen
 
..Een andere uitlaat op een 4-takt 50CC heb geen nut / geen invloed op een 4-takt .
4-Takt is een open uitlaat systeem , i.v.m kleppen
daar moet ik je na een paar maanden toch geen gelijk in geven want mijn vader heeft een vespa sprintje, hij wou namelijk een ander geluidje dus koos hij voor een jamarcol en hij zette die op zijn sprintje en begon ook te stotteren.
dus eventjes naar de scooterboer gegaan en moest 5x grotere sproeiertje lichtere rollen en ander trekveren. 4t 2v
 
Brute-force probeerde te zeggen dat een `snellere`uitlaat niks of amper iets doet op een originele cilinder..

Maar goed een andere uitlaat is altijd een andere afstelling.. Wat bedoel je met 5x grotere sproeier? Want sproeier maten gaan normaal per 2.
 
Brute-force probeerde te zeggen dat een `snellere`uitlaat niks of amper iets doet op een originele cilinder..

Maar goed een andere uitlaat is altijd een andere afstelling.. Wat bedoel je met 5x grotere sproeier? Want sproeier maten gaan normaal per 2.
nou toch is het zo er zat standaard 75 in en nu 80
 
Wat was nou uiteindelijk de oorzaak want heb zelf het zelfde probleem
Piaggio new fly 4t 4v
Koud start loopt hij heel mooi
2 min later valt hij terug naar 20km
En ploffen uit de uitlaat
Heb al nieuwe bougi en bobine maar baat niks

ik heb laatst een tecnigas gp4 uitlaat onder mijn scoote gezet en als ik rij en ik geef vol gas dan houd hij in bij de 20kmh en dan sputtert hij 7 seconden en dan rijd hij weer door en soms blijft hij gewoon vast hangen bij 20 kmh.
Iemand help want ik heb geen zin om een nieuwe uitlaat te kopen

Hebje al gevonden wat de probleem was?
 
Wat was nou uiteindelijk de oorzaak want heb zelf het zelfde probleem
Piaggio new fly 4t 4v
Koud start loopt hij heel mooi
2 min later valt hij terug naar 20km
En ploffen uit de uitlaat
Heb al nieuwe bougi en bobine maar baat niks



Hebje al gevonden wat de probleem was?
mijn probleem was mijn afstelling er moest volgens mij of een kleinere sproeier in of een grotere, maar dat weet ik niet meer want die scooter heb ik allang niet meer.
en aangezien je zegt dat jou scooter koud goed loopt dat betekent dat de choke erop gaat en dan geeft hij meer benzine dus er zou bij jou een grotere sproeier in moeten.
 
mijn probleem was mijn afstelling er moest volgens mij of een kleinere sproeier in of een grotere, maar dat weet ik niet meer want die scooter heb ik allang niet meer.
en aangezien je zegt dat jou scooter koud goed loopt dat betekent dat de choke erop gaat en dan geeft hij meer benzine dus er zou bij jou een grotere sproeier in moeten.

Klopt het lag ook aan de carburateur
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top