Vespa lx 4t 2v Stottert

Sijmen

New Member
Ik heb een vespa lx 4t 2v uit 2014. Deze brommer heeft de laatste 2 maanden telkens weer een probleem. Hij stottert / hapert heel onregelmatig (en dan voornamelijk als ik wil optrekken, maar ook af en toe tijdens het rijden) en mijn elektrische start werkt niet (nieuwe accu erin gezet, 2 maanden terug een nieuwe startmotor (wel een imitatie). Ik ben naar goede garages gegaan, maar telkens is het wat anders. Ondertussen heb ik de volgende dingen verandert: een nieuwe carberateur ( 2 dagen geleden, op advies van een garage voor het stotteren), een nieuwe spanningsreglaar (DMP) (dit omdat mijn accu 18 volt + meette, toen ik deze erin zetten werkte mijn knipperlichten ineens niet meer), alles onder mijn carterkap (rolletjes, bougie, variogeleiders, v-snaar, koppeling opgeschuurd etc) is nieuw (behalve de bendix). Mijn startmotor kabel zat los blijkbaar, die gemaakt toen werkte de elektische start wel weer maar niet echt een mooi geluid.

Ik heb ondertussen zoveel geld erin gestopt dat ik ook niet mijn brommer naar een garage wil brengen omdat ik dan bang ben dat ze iets maken en het 2 dagen later weer gebeurt en ik weer moet lappen.

Ik zit te denken aan me ontsteking, want als hij stottert dan lijkt het net alsof de vonk niet overslaat en er even geen benzine verbrand). Want en me brommer hapert, en elektrische start werkt niet (je hoort wel een geluid, maar na 2 sec lijkt t net alsof de accu leeg is, maar die heb ik 2 dagen geleden vervangen).

Iemand ook te maken gehad met dit probleem?

Of heeft iemand ideeen wat het kan zijn?

Ik hoor het graag van jullie!
Post automatically merged:

Tevens als hij rijdt dan rijdt hij perfect, niks aan op te merken. Soms heb ik momenten dat het haperen zich ineens voordoet en dan blijft dat zo. In de ochtend werkt hij vaak weer goed voor een tijdje.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top