Vespa lx 2t start niet meer

Eddybude

New Member
Sinds kort start mijn Vespa lx 2t bouwjaar 2007 niet meer.
Deze viel uit tijdens het rijden, daarna niets meer. De bougie vonkt en hij krijgt benzine.
Ik heb al erg veel vervangen zoals :
-de twee blokjes op de foto ( startrelais?)
-nieuwe benzine
-ontsteking
- cdi/bobine
-elektrische shoke
-bougie en bougie kabels
-benzine slang
-membraan
-vacuümpomp
- inlaatspruitstuk
-zuiger/ zuigerveren en beide pakkingen
Wie oh wie kan me helpen dit probleem op te lossen ? Zelf denk ik dat het iets elektrisch is, helaas heb ik hier geen verstand van. Ik heb al een hoop filmpjes bekeken hierover, maar het gaat mijn pet te boven.
Ik ben woonachtig in Roermond en ben bereid diegene te betalen die mij kan helpen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als de bougie vonkt vraag ik me af waarom je volgende onderdelen hebt vervangen:

  • ontsteking.
  • cdi/bobine.
  • bougie en bougie kabels.

Bij het vervangen van de ontsteking, waarvan ik aanneem dat je de stator achter het vliegwiel bedoelt, heb je erop gelet dat je ook weer het spietje terug hebt geplaatst op de as van de krukas, zodat het vliegwiel er maar op één manier op past???

Wat bedoel je eigenlijk met:
en hij krijgt benzine.
Bedoel je hiermee dat:
  • De vacuumkraantje benzine doorlaat.
  • De benzine tot in de carburateur komt.
  • De benzine tot in de cilinder komt (dus de bougie nat wordt na een aantal startpogingen)
Heb je nog voldoende compressie?
 
Ik heb de carburateur schoon gemaakt, ik zag geen verstoppingen. Ook heb ik remmen reiniger achter in de carburateur gespoten, maar ook dit gaf geen ontbranding. Ook zit het spietje daar waar het hoort te zitten. De stator( het zwarte blokje ) zit op 0,5 mm van het vliegwiel af. Ook heb ik het membraan vervangen en het spruitstuk. De bougie wordt nat na herhaaldelijk starten. De scooter heeft erg veel compressie.
Ik heb alles vervangen omdat ik geen dingen wil uitsluiten.
 
Last edited:
Ook dat hebben we geprobeerd, helaas niets.
volgens zandi.nl zou hij ergens valse lucht moeten aanzuigen. Alleen zie ik negens een lekkage of een gat in het Carter. Zandri.nl zegt dat als de carburateur erop zit dat hij niet zou mogen aanzuigen??? Vreemd vind ik dat, volgens mij is dat juist de bedoeling. Misschien heb ik het mis hoor.
 
probeer ff met remreiniger
zowel beetje in je cilinder spuiten als in je carb
Heb ik geprobeerd, met verse benzine, helaas niets.
Post automatically merged:

om ff hierop te focussen heb je niet een warmloper gehad?
of is je cilinder niet gwn zo danig versleten dat die einde van zijn leven heeft bereikt?
Ik heb de cilinder bij een bromfiets zaak laten zien, volgens hun had hij wel iets geleden, maar niet afgeschreven.
 
Back
Top