Vespa Lx 2T snelheid wok klaar maken

Aprillia_sr_50

Grasmaaier
Hallo,

ik ben bezig met het wok keuringsklaarmaken van mijn vespa LX snor 2 takt
hierbij wordt het ook gelijk een brom en aangezien ik veel ervaring heb met afstellen is dat verder geen probleem

alles is technisch in orde nu komt het aan op afstellen van de top
hij heeft al een uitlaatprop en een varioring van 2mm dik
ik heb evt ook een ring van 6mm maar die is waarschijnlijk te dik en omdat het een brom moet worden moet die ook harder gaan dan 30
het betreft ook gewoon een standaard scooter 50cc orginele overbrenging en 12mm carb

heuvel af loopt die 54 op de GPS op een rechte weg is het rond de 52 en door een tunnel ook 54
het punt is meer dat die lekker rijd en dat die goed op toeren komt en je merkt dat die ook niet veel harder gaat
voorheen was het 60+ zonder de varioring

iemand ervaring met de rdw en rollerbank verhoudingen ten opzichte van werkelijke snelheid GPS


die oplichters vragen 198 euro voor die keuring dus ik wil wel weten of ik nog goedzit zegmaar?
 
Advertisement - register to remove this

Kun je hem niet gewoon wat slechter afstellen? Zit je lekker veilig en daarna weer goed afstellen… wellicht denk ik te simpel, maar bij mij kan het ruim 5 km/h verschil maken. Oudere bougie er in eventueel… en verder van de domme houden.

Kost je dan niets en je pakt hem dan op de teller (en / of) gps net boven de 45? Maar nogmaals, wellicht denk ik te simpel…
 
Ik zou even de RDW bellen en informeren of je een snorscooter met WOK gelijk kunt omkeuren naar brom.
Ik heb er geen ervaring mee maar wat ik wel eens gelezen heb, is dit niet mogelijk.
Moet de snorscooter zonder WOK zijn, met andere woorden, de scooter moet eerst goedgekeurd worden als snor-scooter zodat de wok eraf is en kun je daarna de boel laten omkeuren naar brom.
 
Ik zou even de RDW bellen en informeren of je een snorscooter met WOK gelijk kunt omkeuren naar brom.
Ik heb er geen ervaring mee maar wat ik wel eens gelezen heb, is dit niet mogelijk.
Moet de snorscooter zonder WOK zijn, met andere woorden, de scooter moet eerst goedgekeurd worden als snor-scooter zodat de wok eraf is en kun je daarna de boel laten omkeuren naar brom.
ben vorige week geweest voor een aanleiding vervangend kentekenbewijs eg frame nummer controle

en je kan die 2 keuringen combineren en dat heb ik dus gedaan
wel zo handig
 
en je kan die 2 keuringen combineren en dat heb ik dus gedaan
wel zo handig
Ah, je had al geinformeerd.

Beetje vreemd dat de RDW een wok keuring doet op een snor terwijl deze de snelheid heeft van een brom, hem daarna dus goedkeurt als snor en dan een bromkeuring.

Je ziet aan de methode dat dit niks te maken heeft met veiligheid maar met Euro's.
 
Ah, je had al geinformeerd.

Beetje vreemd dat de RDW een wok keuring doet op een snor terwijl deze de snelheid heeft van een brom, hem daarna dus goedkeurt als snor en dan een bromkeuring.

Je ziet aan de methode dat dit niks te maken heeft met veiligheid maar met Euro's.
ik zelf heb deze vespa als hok gekocht met wok en zonder eigenaar vandaar die eerdere keuring van het framenummer

maar dat is iets wat je zelf moet aangeven hij word nu als het ware gekeurd als bromfiets en moet die dus ook aan die eisen voldoen

verschil is alleen inderdaad dat ik 200 euro kwijt ben in plaats van 75 voor een snor keuring
 
Back
Top