Vespa LX 2 takt

Denus

New Member
Hallo gasten, ik heb een Vespa Lx
Waar er nu iets meer dan 500km alles nieuw opzit
Cilinder vario koppeling uitlaat etc noem maar op

ik ben zelf al n paar jaar 2 takt sleutelaar en rijder

heb 2 Vraagjes
Soms als ik 1-2 weken niet gereden heb gaat de Vespa lastig aan (1 minuutje elektrische start) . Een maal aan is er geen probleem maar dat wijst denk ik op een verkeerde fijn afstelling zou luchtschroef iets meer op of dicht helpen ? (Staat op 1.5 open)

en de afstelling is
10 gram rollen (standaard)
Sproeiertje 64 (bougie is oké kleur)
Koppeling standaard
V snaar standaard
6mm vario ring (zo ver ik weet is 4.5mm standaard)
Maar toch ga ik 39 km op de teller en ik wil hem 34-37 teller hebben. Wat kan ik hier aan doen ? Prop zit al in de uitlaat en lucht Begrens plaatje zit ook nog in de carb. Dus zo ver t kan heb ik alles standaard gemaakt

met vriendelijke groet dennis
Post automatically merged:

Ik had al n keer 4.5mm vario ring met 3.0mm ring gemonteerd dus bij elkaar 7,5mm toen reed ik Max wel 34-35 maar onwijze overtoeren vanaf de 25
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo gasten, ik heb een Vespa Lx
Waar er nu iets meer dan 500km alles nieuw opzit
Cilinder vario koppeling uitlaat etc noem maar op

ik ben zelf al n paar jaar 2 takt sleutelaar en rijder

heb 2 Vraagjes
Soms als ik 1-2 weken niet gereden heb gaat de Vespa lastig aan (1 minuutje elektrische start) . Een maal aan is er geen probleem maar dat wijst denk ik op een verkeerde fijn afstelling zou luchtschroef iets meer op of dicht helpen ? (Staat op 1.5 open)

en de afstelling is
10 gram rollen (standaard)
Sproeiertje 64 (bougie is oké kleur)
Koppeling standaard
V snaar standaard
6mm vario ring (zo ver ik weet is 4.5mm standaard)
Maar toch ga ik 39 km op de teller en ik wil hem 34-37 teller hebben. Wat kan ik hier aan doen ? Prop zit al in de uitlaat en lucht Begrens plaatje zit ook nog in de carb. Dus zo ver t kan heb ik alles standaard gemaakt

met vriendelijke groet dennis
Post automatically merged:

Ik had al n keer 4.5mm vario ring met 3.0mm ring gemonteerd dus bij elkaar 7,5mm toen reed ik Max wel 34-35 maar onwijze overtoeren vanaf de 25
Dus je wilt er 2 tot maximaal 5km per uur vanaf?
Tjonge..eerst eten voordat je aan rijdt? Of zo'n scherm er voor op, die vangt lucht, nee, shit, kleinere sproeier?
Of t makkelijkste is bij de variateur iets te veranderen,
Eerlijk gezegd, hey collega's, de gaskabel inkorten?
2km tot 5 km....laat lucht uit je banden...begrenzer met afstandsbediening?

Van idiote tot mogelijke ideeën, maar zo'n kleine correctie zou ik niet eens doen.

Kleinere wielen of plattere banden.. opgepompt ja. Ik heb nog nooit met opzet zo'n kleine correctie gemaakt.
Gaskabel inkorten of kleinere sproeier of kapitaal aan instelbare begrenzer.
 
Ik snap je punt, maar tis wel vaag toch vroeger maakte ik mijn scooters altijd zo snel mogenlijk.
Nu bouw ik alles terug naar origineel en gaat die nog steeds 39 teller haha. Heb geen zin in dat wok gedoe van daar
 
Ik snap je punt, maar tis wel vaag toch vroeger maakte ik mijn scooters altijd zo snel mogenlijk.
Nu bouw ik alles terug naar origineel en gaat die nog steeds 39 teller haha. Heb geen zin in dat wok gedoe van daar
Is dat GPS snelheid?
Ik weet de wettelijke correctie niet. Maar als je teller 39 aangeeft zal je 35 GPS rijden schat ik
 
Yes precies dat dus, sproeier 58 is origineel heb er 64 nu in. Heb toevallig 62 nog liggen zal die er ff in gooien
Post automatically merged:

Wettelijk gezien: 25 kmpu + 9 marge = 34
En ik rijdt dus nu precies 35
 
Back
Top