Vespa injectie display probleem

Toop10

New Member
Beste mensen,

Ik heb onlangs een tweedehands vespa sprint injectie uit 2018 gekocht. Vandaag reed ik er mee en ineens viel het hele display scherm uit. Nu start hij niet meer, het enige wat er gebeurt als ik de sleutel omdraai is dat de voor en achter lichten aan gaan. De knipperlichten reageren ook nergens meer op. Ik vraag me af of ik een nieuwe accu nodig heb, aangezien het display niets meer doet maar de voor en achterlichten wel. Als iemand meer weet hoor ik het heel graag!
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe accu zal waarschijnlijk niet nodig zijn, aangezien de verlichting (V & A) gewoon brand met het contactslot op aan.
Zekeringen controleren zoals hierboven aangegeven is, is een goed begin.

Er zijn 4 zekeringen opgenomen in het elektrisch gedeelte van het systeem.

3 stuks zitten in een zgn zekeringsdoos voor in de console (achter het beenschild) geplaatst:

1 meszekering van 20 Amp
1 meszekering van 7,5 Amp
1 insteekzekering van 5 Amp

Elders (onder de voetenkap) zit nog een meszekering van 15 Amp gemonteerd.

De meszekering van 7,5 en de insteekzekering van 5 Amp zijn echter van belang in dit geval.
Deze zijn van het gelijkspanningscircuit, rest van de zekeringen is voor het wisselspanningscircuit.

Als het display dood is, krijgt ook de ECU geen signaal, en deze is ook afhankelijk van 12V gelijkspanning.
Zonder 12V zal de ECU niet werken waardoor de motor automatisch niet zal kunnen starten.
 
Last edited:
Oké, :cool: dat het opgelost is...
Thnx voor de terugkoppeling! En welke zekering was nu precies de dader?

Puur nieuwsgierigheid, maar wellicht ook handig voor de mede scooteraar die ook op zoek is naar info i.v.m. een meltdown in het display/dashboard van de Vespa ;).
 
Ik heb een soort gelijk probleem aan mijn scooter. Dit is ook een vespa. Hierbij doet mijn achterlamp het niet meer en mijn toeter ook niet. Kan dit ook liggen aan de zekering?
 
Henri,
Kan dit ook liggen aan de zekering?
Ja dit kan.
Beter een eigen draadje aanmaken, dit houdt de boel schoon en overzichtelijker.
Ook de gegevens die je geeft in onderstaande quote zijn erg minimaal.
Dus vertel in je nieuwe topic, welke scooter je precies hebt met bouwjaar en beschrijf je probleem zo precies mogelijk en wat je eventueel zelf al gecontroleerd, gemeten of vervangen hebt.

Ik heb een soort gelijk probleem aan mijn scooter. Dit is ook een vespa. Hierbij doet mijn achterlamp het niet meer en mijn toeter ook niet. Kan dit ook liggen aan de zekering?
 
Back
Top