Gewoon zelf uitpompen toch? Met zo'n pompslang 5 euro .. Dacht ik ook aan. Want die ding is zo zuinig je moet weken lang rijden voordat de tank leeg isJe kan de benzine er ook gw uit laten lopen
Maandag afspraak met scooter garage. Hoeveel kost zo iets? ongv ...Probeer eerst eens kleppen stellen/bougie vervangen. E10 is inderdaad geen ramp als het nog vers is.
Het probleem is net zo groot als je het er zelf van maakt.Groot of klein probleem?
Dit is een hele goeie van Simsa.Je zou ook kunnen kijken of je tankdop niet verstopt zit ivm vacuüm trekken.
Hoe check ik dit? Want elke keer als ik de tank vul met E5 tot vol, dan rijd ie weer helemaal goed ..50 eu bij elkaar max. Bougie kun je makkelijk zelf. Volgens mij moet je rond de 1500 ook je eerste keer olie verversen ivm inslijten van onderdelen.
Als je het leuk vind kun je veel zelf leren via youtube/forum.
Wat is er allemaal aan gedaan?
Je zou ook kunnen kijken of je tankdop niet verstopt zit ivm vacuüm trekken.
Geen idee, het is een vespa notte iget 2020 .. Vorige eigenaar had m buiten staan en gebruikte hem zelden.Dit is een hele goeie van Simsa.
Vooral omdat je meldt nadat je de tankdop eraf hebt gehad de scooter weer een aantal uurtjes goed loopt.
Of de beluchting van de tank bij jouw scooter in de tankdop zit weet ik echter niet, bij mijn Vespa in ieder geval niet.
Dank ik ga dat zo doen.Er zit een slang aan de zijkant van de buis waar je de benzine in doet.
Kijk die slang eens na, dat is de ontluchting.
Je kan 'm zien als je de buddybak eruit haalt.
Er zit ook een terugslagklep in.
En kijk of de slang vanaf het inlaatspruitstuk goed aangesloten is op de vacuüm gestuurde benzinekraan.
View attachment 60807
Dank. Dit zijn de foto's. Zojuist de scooter gestart en wanneer ik aan die benzineslang zit valt ie tekens uit..Als de tank niet te vol zit kan je ook zonder tankdop gaan rijden. Blijft hij het dan doen dan zit het in de ontluchting van je benzine tank.
Zeker omdat je verteld dat na het tanken hij het weer een poosje doet.
Geen idee .. Hoe schoon te maken?Heeft de vorige eigenaar 1700 km door de woestijn gereden of wat, dit ziet er niet uit man
Heb gereden zonder tank dop, is wel weer uitgevallen na een aantal km.Als de tank niet te vol zit kan je ook zonder tankdop gaan rijden. Blijft hij het dan doen dan zit het in de ontluchting van je benzine tank.
Zeker omdat je verteld dat na het tanken hij het weer een poosje doet.
Ik zou met een kwastje even overal langsgaan en de luchtfilter bekijken. Had laatst hetzelfde aanzicht bij een tweedehands scooter voor m'n broertje.Geen idee .. Hoe schoon te maken?
Het zou temaken kunnen hebben met de accu die erin zit.Tijdens het rijden valt de vespa uit, bouwjaar 2020 met 1700 op de teller. Dan rijd hij opeens paar uur goed, dan weer uitvallen telkens na een aantal km. Wat kan het zijn? Heb de vespa een paar dagen, eerste keer e10 vol getankt wat dus een fout was. Maar elke keer als ik E5 tank beetje de tank vul, rijd ie weer een paar uur goed ...