VESPA IGET OPVOEREN MALOSSI

Znnnnnoo

New Member
Hey, ik zit met 2 vragen

1) mijn vespa sprint iget is momenteel binnen in de garage voor onderhoud en voor malossi multivar te laten plaatsen (witte drukveer, vario van malossi,... het hele pakketje dus) maar ik zag bij joeyschaar en op het internet dat het aantal gram rolletjes dat je erbij krijgt niet genoeg is voor het optimale resultaat, maar dus mijn vraag is of de mensen van de garage dat zouden weten en of ze die rolletjes in hun zaak standaard hebben liggen en dus genoeg gram rollen zullen monteren voor de optimale resultaten dus.

2) ik heb ook een akrapovic uitlaat er op staan, maar zal deze uitlaat de maximale snelheid beinvloeden ? Dus bv met malossi multivar zou hij al wel rond de 55 ofzo moeten gaan zag ik maar zou het met deze uitlaat mss 48 of 50 ofzo zijn? Want een vriend van mij had dezelfde vespa en had ook een multivar, akra, en ecu van malossi en ging toen 55 ofzo zei hij maar zonder akra zei die dat hij ongb 65 ging, kan dat kloppen en zou de akra dus invloed hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Of ze bij de garage 7,5gr rollen monteren omdat deze meestal beter zijn kan je alleen maar weten door ze te bellen.
Met de akrapovic verlies je inderdaad 10 a 5 kmph. Dus je mag al van geluk spreken als je boven de 50 komt met de originele ecu
 
Er is een perfecte afstelling, maar lees steeds wat anders... een doet drukveer niet ander wel, ander laat originele bus erin ander malossi bus. Dan spelen ze ook nog met gewicht rolletjes. Dit alles met malossi ecu + multivar. Snelheden wisselen dan ook steeds. Kortom je moet geluk hebben
 
Er is een perfecte afstelling, maar lees steeds wat anders... een doet drukveer niet ander wel, ander laat originele bus erin ander malossi bus. Dan spelen ze ook nog met gewicht rolletjes. Dit alles met malossi ecu + multivar. Snelheden wisselen dan ook steeds. Kortom je moet geluk hebben
Nee, er is geen perfecte afstelling voor iedere scooter het zelfde.
Heeft niets met geluk te maken. Ieder motorblok is anders. Dat jij bijv. goed rijd met 7.5 gram rollen wil niet zeggen dat andere dit ook doen. Zo gek is het dus niet dat de een wel de drukveer moet vervangen en de ander niet.
 
Hij kan toch niet gaan testen wat het beste is, garage maakt het maar 1 keer
Een garage weet net zo goed dat elk motorblok verschillend is en als jij hem vraagt om hem af te stellen dan kan ie hoog of laag springen, dan zal hij het toch moeten doen.
Hij zal je niet zomaar iets erin knallen omdat andere scooters met dezelfde setup daar ook mee rijden. En als dat wel zo is dan heb je naar mijn idee te maken met een onbekwame monteur en moet je gauw wegwezen daar.
 
Back
Top